برخورد صحیح با شبهات دانشجویان بازنشانی ارزش های واقعی انقلاب است
برخورد صحیح با شبهات دانشجویان بازنشانی ارزش های واقعی انقلاب است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: برخورد صحیح و سنجیده اساتید نسبت به سوالات و شبهاتی که در ذهن دانشجویان بوجود آمده می تواند فرصتی باشد برای بازنشانی حقایق و ارزش های واقعی انقلاب و دفاع مقدس است. پنجمین نشست اساتید دروس و علوم دفاع مقدس با هدف انتقال تجربیات و تبین بهتر این […]

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: برخورد صحیح و سنجیده اساتید نسبت به سوالات و شبهاتی که در ذهن دانشجویان بوجود آمده می تواند فرصتی باشد برای بازنشانی حقایق و ارزش های واقعی انقلاب و دفاع مقدس است.

پنجمین نشست اساتید دروس و علوم دفاع مقدس با هدف انتقال تجربیات و تبین بهتر این درس با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.
سیدمحمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و لزوم حفظ و حراست از دستاوردهای این اتفاق بزرگ گفت: آنچه که در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد در طول تاریخ بی نظیر بوده است. حال باید دید ما چقدر تلاش کرده ایم که این دستاورد عظیم را حفظ و آن را به نسل جدید انتقال دهیم. کارهایی که تاکنون انجام شده خوب بوده ولی در مقابل عظمت این اتفاق قابل مقایسه نیست و البته دشمنان ما هم به صورت شبانه روز در حال تلاش و کارشکنی هستند تا پیام حرکت و ایثارگری های رزمندگان و شهدای ما به نسل های آینده منتقل نشود.
وی با اشاره به حضور ۲۱۵۰ نفر دانشجو از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و حرفه ای تاکید کرد: دکتر میرزاده رییس عالی دانشگاه از افراد وفادار به انقلاب اسلامی، عاشق ولایت و رهبری و علاقه مند به حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس می باشد و همیشه تاکید دارند که خانواده های معزز شاهد و ایثارگر حق بزرگی به گردن ما دارند و باید با نهایت احترام با این عزیزان رفتار شود و حتی علیرغم وجود مشکلات مالی دانشگاه در سال های اخیر دستور دادند که این افراد بدون هیچ مشکلی به تحصیل خود ادامه دهند و همواره حمایت خود را از خانواده های معزز شاهد، آزاده و ایثارگر دریغ نداشته اند که چنین دیدگاهی موجب مباهات و افتخار جامعه دانشگاهی می باشد.
امیری در ادامه با اشاره به پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در تدریس وصیت نامه امام راحل خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تدریس وصایای حضرت امام را به طور جد در دستور کار خود قرار داده است ما می توانیم از لحاظ کیفی در سطح بالاتری قرار بگیریم همچنین تدریس “آشنایی با دفاع مقدس” برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی، یکی دیگر از اقداماتی است که صورت گرفته است.
وی همچنین افزود: برخورد صحیح و سنجیده اساتید نسبت به سوالات و شبهاتی که در ذهن دانشجویان بوجود آمده می تواند فرصتی باشد برای بازنشانی حقایق و ارزش های واقعی انقلاب و دفاع مقدس در ذهن آنها، نباید از سوال دانشجو ناراحت شویم این گونه سوال ها بیانگر فطرت پاک آنها است و ما باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
در ادامه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان ضمن تشکر از دکتر امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از برگزاری این گردهمایی افزود: انتقال و تبادل تجربیات اساتید دفاع مقدس و هم اندیشی در خصوص نحوه تدریس و تبین بهتر موضوعات مختلف می تواند دانشجویان را نسبت به این برهه از تاریخ ارزشمند انقلاب اسلامی علاقه‌مند کند البته این بدان معنا نیست که اساتید صرفا به توضیح و تفسیر کتاب اکتفا کنند، باید نسبت به مسائل روز آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند هم پای دانشجویان گام برداشته و مطالب بهتری ارائه دهند.
گفتنی است؛ در پایان نشست از مولفین کتاب‌های آقای دکتر، اوج مظلومیت، روطه، کمانه ها و لبخند سنگر تجلیل شد.

منبع:ایمنا