برداشت مکانیزه سه هکتار از باغات بادام نجف آباد
برداشت مکانیزه سه هکتار از باغات بادام نجف آباد

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان اصفهان بابیان اینکه برداشت محصول بادام به صورت مکانیزه، نیروی کارگری مورد نیاز را به یک چهارم نیروی کار در روش مرسوم دستی کاهش می دهد،اظهار کرد: به منظور مقایسه برداشت مکانیزه بادام با روش دستی عملیات برداشت به وسیله دستگاه شیکر سیار در سطح سه […]

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان اصفهان بابیان اینکه برداشت محصول بادام به صورت مکانیزه، نیروی کارگری مورد نیاز را به یک چهارم نیروی کار در روش مرسوم دستی کاهش می دهد،اظهار کرد: به منظور مقایسه برداشت مکانیزه بادام با روش دستی عملیات برداشت به وسیله دستگاه شیکر سیار در سطح سه هکتار باغ بادام دارای درختان بارور هشت ساله در نجف آباد انجام شد.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود امسال تولید بادام استان به هشت هزار و ۵۰۰ تن برسد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سیروس فرهمند تصریح کرد: این میزان بادام از سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار باغ بارور برداشت می شود.

وی عمده ارقام تولیدی استان راشامل مامایی، منقا، ربیع و انواع بادام دیرگل برشمرد.

وی افزود: این دستگاه با موتور بنزینی به صورت لرزشی عملیات برداشت محصول رسیده را انجام می دهد.
به گفته وی، در این روش برداشت، در هر روز حدود دو جریب باغ بادام با دارا بودن ۱۴۰ تا ۱۶۰ درخت انجام می شود.
فرهمند تاکید کرد: با بهره برداری از دستگاه شیکر حدود ۱۵ نفر از نیروی کارگری که در روش دستی برای تعداد اراضی مذکور ۲۰ نفز لازم است، کاسته و باعث صرفه جویی در زمان هزینه ها می شود.
وی اضافه کرد: در برداشت دستی علاوه بر خستگی کارگر به علت استفاده از چوب برای تکاندن شاخه ها، شاخه های درختان نیز دچار آسیب می شود.