برداشت ۶۳۰تن زردآلو در نجف آباد
برداشت ۶۳۰تن زردآلو در نجف آباد

http://www.raybansunglassesonsale.us ایمنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: ۵درصد از باغات زردآلوی استان معادل ۱۰۵ هکتار در شهرستان نجف آباد وجود دارد که پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۶۳۰ تن از ارقام نوری، کتانی، آصفی، شکر پاره و قیصی این میوه برداشت شود. مجتبی مطهری با اشاره به وجود نزدیک به ۴هزار باغات […]

ایمنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: ۵درصد از باغات زردآلوی استان معادل ۱۰۵ هکتار در شهرستان نجف آباد وجود دارد که پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۶۳۰ تن از ارقام نوری، کتانی، آصفی، شکر پاره و قیصی این میوه برداشت شود.

مجتبی مطهری با اشاره به وجود نزدیک به ۴هزار باغات میوه در سطح شهرستان اظهار کرد: از ۱۵۰ هکتار باغات گیلاس نیز که شامل ارقامی مانند تکدانه، قاهری و آزادی می باشد، امسال حدود ۱۲۰۰ تن برداشت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به گلخانه های دارای سازه های چوبی و غیر استاندارد به منظور جایگزینی آن ها با گلخانه های مدرن گفت: در همین راستا به هر ۱۰۰۰ هزار متر مربع گلخانه با احتساب هزینه سازه،  پوشش، دستمزد و تجهیزات ضروری شامل کوره هوای گرم، لوله های آبیاری و برق کشی حداکثر به مبلغ ۴۵ میلیون تومان تسهیلات بلند مدت با همکاری بانک کشاورزی اعطا می شود.»

مطهری ادامه داد: «در راستای افزایش بهره وری و مقابله موثر با بحران خشکسالی، کارشناسان این مجموعه امسال موفق شدند از طریق شیوه هایی مانند ارتباط چهره به چهره، پیامک، بنر و چاپ بروشور تعدادی از کشاورزان را نسبت به کاشت ۲۶ هکتار ارزن و حدود یک هکتار سورگوم به عنوان محصول جایگزین برنج ترغیب کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از تریتیکاله به عنوان محصولی با نیاز آبی و کودی پایین در کنار مقاوم به خشکسالی، آفات، شوری و سرمازدگی نام برد و بیان داشت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته، بیش از ۱۱تن از مزارع شهرستان به کاشت این محصول اختصاص پیدا کرد که از این میزان ۱۰ هکتار به صورت خصیل جهت تامین علوفه دامداری ها با عملکرد ۳۰ تن برداشت گردید.

وی از کاشت ۴۰۰ هکتار ذرت علوفه ای در کنار برداشت نزدیک به ۱۸۰۰ تن گندم از ۴۲۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول خبر داد.

۲۲۰ هکتار از مزارع گندم مذکور به صورت بذری جهت استفاده در سال زراعی آینده برداشت  خواهد شد که در این میان رقم سیوند با ۱۶۵ هکتار بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و ارقام سیروان و پیشگام نیز با ۲۰ و ۳۵ هکتار در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.