برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی «کشتی نجات» در کهریزسنگ
برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی «کشتی نجات» در کهریزسنگ

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات گفت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» با حضور نخبگان و گروه‌های منتخب تعزیه‌خوانی از ۵ شهرستان در حسینیه اعظم کهریزسنگ برگزار می‌شود. حجت‌الله سلطانی اظهار داشت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» همزمان با فرارسیدن ماه صفر و ایام اربعین حسینی در شرق شهرستان نجف‌آباد […]

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات گفت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» با حضور نخبگان و گروه‌های منتخب تعزیه‌خوانی از ۵ شهرستان در حسینیه اعظم کهریزسنگ برگزار می‌شود.

حجت‌الله سلطانی اظهار داشت: دومین همایش استانی تعزیه‌خوانی با عنوان «کشتی نجات» همزمان با فرارسیدن ماه صفر و ایام اربعین حسینی در شرق شهرستان نجف‌آباد و در حسینیه اعظم شهر کهریزسنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با همکاری شورای شهر و شهرداری کهریزسنگ و هیئت تعزیه‌داران حضرت ابوالفضل(ع) از جمعه ۲۲ آبان‌ماه به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات بیان کرد: شناسایی استعدادهای عرصه تعزیه استان اصفهان، معرفی هنر تعزیه و نخبگان این هنر به مردم و برپایی عزاداری امام حسین(ع) از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

وی تصریح کرد: ۱۰ گروه از شهرستان‌های فلاورجان، اصفهان، خمینی‌شهر، مبارکه، برخوار، گروه منتخب بسیج هنرمندان و گروه منتخب تعزیه‌خوانان استان اصفهان در این همایش ایفای نقش می‌کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه اساتید و نخبگان هنر تعزیه در استان اصفهان در این همایش حضور دارند گفت: حسین طاهری، شکرالله جعفری، حسن نرگس‌خانی و حسین قربانی که از نخبگان این هنر در استان هستند در دومین همایش استانی کشتی نجات حضور می‌یابند.

وی به استقبال بی‌نظیر مردم از این همایش اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۴۰ تعزیه‌خوان از سراسر استان به مدت ۱۳ شب به اجرای نقش پرداختند و داوری آن به صورت مردمی انجام شد.

دبیر دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات خاطرنشان کرد: داوری و انتخاب گروه‌های برتر در دومین همایش تعزیه‌خوانی کشتی نجات توسط گروه داوری متشکل از نخبگان و اساتید استان اصفهان انجام می‌شود و مراسم اختتامیه در ماه ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم