برگزاری کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد در ۲۹مهرماه
برگزاری کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد در ۲۹مهرماه

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد ۲۹ مهر ماه برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: شهرستان نجف‌آباد از جمله شهرهای پیشتاز در عرصه تاریخی و مذهبی […]

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد ۲۹ مهر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: شهرستان نجف‌آباد از جمله شهرهای پیشتاز در عرصه تاریخی و مذهبی و به ویژه دفاع مقدس بوده است.

وی بیان کرد: حضور عالمان دینی و مردم انقلابی این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جانفشانی‌های رزمندگان این سرزمین در دوران هشت سال دفاع مقدس حاکی از پیشتازی بصیرتی مردم این شهرستان دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهرستان نجف‌آباد شهر پایداری و مقاومت، شهری با داشتن فداکارترین لشکر در هشت سال دفاع مقدس، شهری انقلابی و شهری است که بدون تردید یکی از قله‌های جهاد به حساب می‌آید.

وی در ادامه در توسعه پیشتازی شهرستان نجف‌آباد و بیان رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم این شهرستان اظهار کرد: نخستین خط پدافندی در مقابل دشمنان از سوی رزمندگان اسلام توسط مردم نجف‌آباد و به فرماندهی شهید احمد کاظمی در منطقه فیاضیه ایجاد شد، حفر کانال و نفوذ به عمق دشمن و حضورهای جدی و بی‌پروا در عملیات‌های متعدد هشت سال دفاع مقدس چون والفجر ۸، خیبر، بدر و فتح‌المبین از دیگر شاهکارهای رزمندگان اسلام لشکر ۸ نجف اشرف شهرستان نجف‌آباد است.

سلیمانی اضافه کرد: مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان نجف‌آباد در دوران دفاع مقدس بیش از ۸۸ سردار شهید و ۲۵۰۰ شهید افتخارآفرین را تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۷ نفر از شهدا بسیجی، ۲۰۹ نفر شهید پاسدار، ۱۹۹ نفر شهید ارتشی، ۷۳۰ شهید دانش‌آموز، ۱۱۲ روحانی شهید و ۱۸۸ جهادگر شهید هستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: در شهرستان نجف‌آباد یک خانواده چهار شهیدی، ۱۳ خانواده سه شهیدی و ۲۳۷ خانواده دو شهیدی حضور دارند که این آمار گواه بر پایبندی مردم نجف‌آباد بر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

وی یادآور شد: به منظور تجلیل از افتخارآفرینی‌ها و خالقان حماسه‌های بزرگ و تاکید بر استمرار راه سرخ مقدس شهدا کنگره‌های ملی در سطح کشور برگزار می‌شود که کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد بدین منظور است.

سلیمانی تصریح کرد:‌ در طلیعه برگزاری کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد با توجه به تاکید و عنایت رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم این شهر، دیداری برای خانواده معظم شهدا و مردم شهرستان نجف‌آباد با معظم‌له در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد در تاریخ ۲۹ مهر ماه سال جاری و به مدت سه روز با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور از جمله یکی از سران سه قوه، فرماندهان نظامی و روحانیت معزز برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان متذکر شد: از جمله برنامه‌های مدنظر در این کنگره می‌توان به شبیه‌سازی و صحنه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس، نورافشانی و غبارروبی مزار شهدا و نمایشگاه بزرگ سیره شهدا در مجموعه فرهنگی شهید کاظمی شهرستان نجف‌آباد اشاره کرد.

سلیمانی ادامه داد: چاپ ۴۳ عنوان کتاب در مورد شهدای شهرستان نجف‌آباد با بیش از ۱۲۹ هزار تیراژ چاپ و همچنین ساخت سرود ارزشی در مدح شهدای شهرستان نجف‌آباد و نصب و چاپ تمثال مبارک شهدا در محل‌های زندگی خانواده‌های ۲۵۰۰ شهید از دیگر برنامه‌های این کنگره ملی است.

وی در پایان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد به نحوی است که بیش از ۶۰ درصد حاضران و مخاطبان از نسل سوم و چهارم انقلاب باشند.

سلیمانی تاکید کرد: شهید حسن آیت از شهدای ترور، شهید محمد منتظری و شهید سردار سرلشکر احمد کاظمی از شهدای شاخص این کنگره هستند.