بزرگداشت استاد احمد بیگدلی در تالار فرشچیان اصفهان
بزرگداشت استاد احمد بیگدلی در تالار فرشچیان اصفهان

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد احمد بیگدلی در اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، مراسم بزرگداشت این نویسنده فقید با عنوان «سایه‌روشن راوای» روز دوشنبه سوم آذرماه در تالار فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود. قرار است در این همایش تعدادی از نویسندگان و اهل قلم درباره بیگدلی صحبت کنند و برنامه‌هایی جانبی درباره زندگی و آثار […]

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد احمد بیگدلی در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، مراسم بزرگداشت این نویسنده فقید با عنوان «سایه‌روشن راوای» روز دوشنبه سوم آذرماه در تالار فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود.

قرار است در این همایش تعدادی از نویسندگان و اهل قلم درباره بیگدلی صحبت کنند و برنامه‌هایی جانبی درباره زندگی و آثار او برگزار شود.

مراسم «سایه‌روشن راوای» به همت انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان، انجمن داستان‌نویسان اصفهان و موسسه فرهنگی هنری خانه خورشید برگزار می‌شود.

این مراسم سوم آذرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در اصفهان، پل آذر، نبش خیابان توحید، تالار فرشچیان برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد بیگدلی متولد ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۲۴ در اهواز و ساکن نجف‌آباد اصفهان بود. کتاب‌های «شبی بیرون از خانه»، «من ویران شده‌ام»، «اندکی سایه»، «آنای باغ سیب»، «آوای نهنگ»، «زمانی برای پنهان شدن» و «مگر چراغی بسوزد» از جمله‌ آثار این نویسنده‌اند. او در سال ۱۳۸۵ برای کتاب «اندکی سایه» برنده بیست‌وچهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد که باعث شهرتش شد.

بیگدلی در مهرماه ۱۳۴۷ به استخدام آموزش و پرورش لاهیجان درآمد و داستان‌نویسی را از همین سال به طور جدی آغاز کرد. اولین داستانش را در مجله ادبی «فرودوسی» در همان سال به چاپ رساند. از سال ۱۳۵۱ که به دزفول انتقال یافت، به تئاتر روی آورد و چندین نمایشنامه نوشت که در گروه تئاتر دزفول به صورت تله‌تئاتر در تلویزیون مرکز آبادان ضبط و از شبکه سراسری پخش شد. سال ۱۳۵۴ به اهواز منتقل شد و کار تئاتر را ادامه داد. اما ذوق و علاقه به داستان‌نویسی سبب شد که به کار نوشتن داستان بپردازد و در کنار آن به نوشتن نقد و مقاله در همین زمینه یا سینما نیز مشغول شد. در سال ۱۳۵۶ به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت و در سال ۱۳۶۰ آن را رها کرد و به یزدانشهر در حاشیه نجف‌آباد مهاجرت کرد.

احمد بیگدلی در سال ۱۳۷۶ از آموزش و پرورش نجف‌آباد بازنشسته شد. مدتی در دانشگاه پیام نور این شهر کار کرد و هم‌زمان با تدریس فیلم‌نامه‌نویسی در انجمن سینمای جوانان نجف‌آباد (به مدت ۱۲ سال) در مراکز خصوصی اصفهان به تدریس پرداخت. او همچنین برای بیش از ۴۰ فیلم مستند گفتار متن نوشته است. مجموعه داستان «آوای نهنگ» این نویسنده نیز برنده هفتمین جایزه کتاب فصل شد.