معرفی بقعه امامزاده ساره مریم
معرفی بقعه امامزاده ساره مریم

[box type=”shadow” ]اَلسَّلامُ عَلَیکِ اَیّتُهَا السَّیِّدَهُ الزَّکیَّهُ، اَلطّاهِرَهُ الوَلِیَّهُ، و الدّاعِیَهُ الحفِیَّهُ، اَشهَدُ اَنَّکِ قُلتِ حَقّاً، وَ نَطَقتِ حَقاً وَ صِدقاً، وَ دَعَوتِ اِلی مَولایَ وَ مَولاکِ، عَلانِیَهً وَ سِرّاً، فازَ مُتَّبِعُکِ، وَ نَجا مُصَدِّقُکِ، وَ خابَ وَ خَسِرَ مُکَذِّبُکِ، و المُتَخَلِّفُ عَنکِ، اِشهَدی لی بِهذِهِ الشَّهادَهِ، لِاَکونَ مِنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکِ وَ طاعَتِکِ، وَ تَصدیقِکِ […]

[box type=”shadow” ]اَلسَّلامُ عَلَیکِ اَیّتُهَا السَّیِّدَهُ الزَّکیَّهُ، اَلطّاهِرَهُ الوَلِیَّهُ، و الدّاعِیَهُ الحفِیَّهُ، اَشهَدُ اَنَّکِ قُلتِ حَقّاً، وَ نَطَقتِ حَقاً وَ صِدقاً، وَ دَعَوتِ اِلی مَولایَ وَ مَولاکِ، عَلانِیَهً وَ سِرّاً، فازَ مُتَّبِعُکِ، وَ نَجا مُصَدِّقُکِ، وَ خابَ وَ خَسِرَ مُکَذِّبُکِ، و المُتَخَلِّفُ عَنکِ، اِشهَدی لی بِهذِهِ الشَّهادَهِ، لِاَکونَ مِنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکِ وَ طاعَتِکِ، وَ تَصدیقِکِ وَ اتِّباعِکِ، وَ السَّلامُ عَلَیکِ، وَ السَّلامُ عَلَیکِ یا سَیِّدَتی وَ ابنَهَ سَیِّدی. اَنتِ بابُ اللهِ المُوتی مِنهُ، وَ المَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکِ زائِراً، وَ حاجاتی لَکِ مُستَودِعَهً، وَ ها اَنَا ذا اَستَودِعُکِ دینی وَ اَمانَتی، وَ خَواتیمَ عَمَلی، وَ جَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَ السَّلامُ عَلَیکِ وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُه. [/box]از نوادگان امام موسی کاظم (علیه السلام) که به امامزاده ساره مریم (علیها السلام) معروف می باشد.

سلام بر تو ای سرور پاک و پاکیزه و ولی من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان به سوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من به وسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای سرور من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجت های خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

آستانه امامزاده ساره مریم (علیها السلام) در ۷ کیلومتری شهرستان نجف آباد و در مسیر پولادشهر ـ نجف آباد در کنار گلزار شهدای این شهر واقع شده است.

بقعه فعلی این امامزاده که در دست تعمیر و بازسازی و توسعه می باشد و قدمت آن به زمان ایلخانیان بر می گردد. مساحت زیربنای زیارتگاه به ۱۰۰ متر مربع می باشد.
در داخل بقعه ضریحی فلزی به ابعاد ۳×۲/۵ روی مزار امامزاده شریفه از ۱۰ سال پیش جایگزین ضریح قبلی که چوبین بوده گردیده است.
در برنامه طرح و توسعه جدید، به همت هیات امنا و خیرین محل، مساحت صحن امامزاده به ۱۶۵۰ متر خواهد رسید که ستون های آن مشهود می باشد.

و در شهرستان نجف‌آباد، روستای جوزدان واقع شده و این اثر در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۱۱۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

استان اصفهان ـ شهرستان نجف آباد ـ بخش مرکزی ـ دهستان جوزدان ـ روستای جوزدان