بهره برداری از بزرگترین باغ انار یکپارچه کشور در نجف آباد
بهره برداری از بزرگترین باغ انار یکپارچه کشور در نجف آباد

با حضور استاندار اصفهان بزرگ‌ترین گلخانه باغ یکپارچه انار کشور در شهرستان نجف‌آباد با مساحت ۳۸۵ هکتار به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در بازدید از بزرگ‌ترین باغ یکپارچه انار کشور در شهرستان نجف‌آباد، اظهار داشت: درحال حاضر به دلیل خشک‌سالی […]

با حضور استاندار اصفهان بزرگ‌ترین گلخانه باغ یکپارچه انار کشور در شهرستان نجف‌آباد با مساحت ۳۸۵ هکتار به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در بازدید از بزرگ‌ترین باغ یکپارچه انار کشور در شهرستان نجف‌آباد، اظهار داشت: درحال حاضر به دلیل خشک‌سالی ۲۵ درصد از اراضی مرغوب استان از چرخه تولید خارج شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتاسیل فراوان استان افزود: بخش کشاورزی استان یک بخش قوی و اثرگذار بوده که حائز رتبه‌های زیادی در کشور است.انارستان

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از اراضی مرغوب استان به دلیل خشک‌سالی از چرخه تولید خارج شده است، ابراز خرسندی کرد که در بخش‌های گلخانه‌ای و با استفاده از تکنولوژی در بخش کشاورزی، تولیدات این بخش افزایش داشته است.

زرگرپور تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تکنولوژی روز در بخش کشاورزی و خصوصا گلخانه‌ها توانسته خسارت ناشی از خشک‌سالی را کاهش دهد.

وی احداث بزرگ‌ترین باغ انار یکپارچه کشور در شهرستان نجف‌آباد که با ۳۸۵ هکتار، ۲هزار و ۷۰۰ نفر سهام‌دار را جذب کرده‌اند، یک فعالیت تولیدی مثمرثمر دانست.

استاندار اصفهان افزود: استفاده از آب مازاد روستای جلال‌آباد در این باغ علاوه بر استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار و همچنین سهامدار بودن کلی اهالی روستا در این طرح از جمله محسنات این گلخانه به شمار می‌رود.

وی در ادامه از شرکت تاپ مینا وابسته به پمینا کاله بازدید کرد و فعالیت این شرکت در استان را در ایجاد اشتغال و تأمین فرآورده‌های کشاورزی مورد نیاز در استان مؤثر دانست.

زرگرپور بازسازی و فعال کردن پروژه‌ای راکد و بدون استفاده و همچنین تکمیل چرخه‌ غذایی و فرآوری تولیدات کشاورزی را از نکات مثبت این شرکت برشمرد.

زرگرپور با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری‌های جدید شرکت کاله در استان استقبال خواهیم کرد، ‌افزود: شرکت تاپ مینا با ظرفیت جذب سالیانه ۳۲ هزار تن انواع سبزیجات و میو‌ه‌جات، اقدام به تولید ۹ هزار تن فرآورده‌های منجمد کرده است.

وی در پایان تأکید کرد: کشاورزان استان باید با روی آوردن به شیوه‌های نوین،‌ از شرایط بحران آب عبور کنند.