به بهانه شصت و چهارمین سالروز تولد پور احمد
به بهانه شصت و چهارمین سالروز تولد پور احمد

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ “کیومرث پور احمد” کارگردان مطرح سینما و فرزند “پروین دخت یزدانیان” در روز ۲۵ آذر سال ۱۳۲۸ در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. او دانش آموخته‌ کارگردانی سینما است و کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از سال ۱۳۸۵ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی “آتش بدون درد” […]

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ “کیومرث پور احمد” کارگردان مطرح سینما و فرزند “پروین دخت یزدانیان” در روز ۲۵ آذر سال ۱۳۲۸ در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد.

او دانش آموخته‌ کارگردانی سینما است و کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از سال ۱۳۸۵ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی “آتش بدون درد” وارد سینما شد.

وی یکی از پرکارترین کارگردانان سینمای ایران در ژانر کودک و نوجوان است. جدای از این آثار چه به لحاظ فیلم‌نامه و چه به لحاظ کارگردانی، از سطح قابل قبولی در سینمای ایران برخوردار است. مجموعه “قصه‌های مجید” از پرکارترین آثار سینمایی کودک و نوجوان به شمار می‌آید.

“پور احمد” درباره مادرش چنین می‌گوید: مادرم سواد مکتب خانه‌ای قدیم داشت ولی همان سواد کم او برایم ارزش زیادی داشت. او حتی در روزهای پایانی فیلم‌برداری هم هیچگاه تفاوت بین فیلمبرداری و تمرین را درک نکرد، اما با تمام این مسائل همیشه نقش‌هایش را خوب بازی کرد. این مادرم است او زن عاقلی بود و خیلی راحت توانست خودش را در دل مردم جاکند. هنوز هم در میان ما حضور دارد و یادش همیشه زنده است. اصلا دلم نمی‌خواهد از مادرم یک بت بسازم اما واقعیت این است که مهرش خیلی عزیز است. البته گاه گداری قهرم داشت و ما را در بچگی کتک می‌زد اما کتکش برایمان حکم هشدار را داشت چرا که همیشه ما را با انبر کتک می‌زد که درد نداشت.

افتخارات:
برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه از چهارمین جشنواره فیلم فجر تهران ۱۳۶۴ برای “تار و پود”

جایزه بهترین کارگردانی هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ۱۳۷۱ و جایزه ویژه هیات داوران یازدهمین جشنواره فیلم فجر تهران ۱۳۷۱ برای فیلم “شرم”

جایزه بهترین کارگردانی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر تهران ۱۳۷۴ و جایزه بهترین فیلم از جشنواره پنانگ مالزی ۱۳۷۶ برای فیلم “خواهران غریب” و…