تبلیغاتی که با حال و هوای اقتصاد مقاومتی غریبه اند
تبلیغاتی که با حال و هوای اقتصاد مقاومتی غریبه اند

مدیران جعبه جادو هشیار باشند [box type=”shadow” ]با وجودی که رهبر معظم انقلاب طی سالهای اخیر بارها از اقتصاد مقاومتی و مصادیق آن در زمینه های مختلف به عنوان تنها راه علاج مشکلات نظام اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمنان یاد کرده اند ولی حال و هوای تبلیغات تلویزیونی ما زیاد با این فضا آشنا […]

مدیران جعبه جادو هشیار باشند

[box type=”shadow” ]با وجودی که رهبر معظم انقلاب طی سالهای اخیر بارها از اقتصاد مقاومتی و مصادیق آن در زمینه های مختلف به عنوان تنها راه علاج مشکلات نظام اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمنان یاد کرده اند ولی حال و هوای تبلیغات تلویزیونی ما زیاد با این فضا آشنا نیستند و سازی مخالف میزنند. [/box]تبلیغ مصرف هر چه بیشتر با تشویق مردم جهت استفاده از جوایز آنچنانی که قرعه کشی های روزانه،هفتگی و یا ماهانه مختلف به آنها میدهند و یا تبلیغ کالاهایی که تولید کنندگان داخلی حداقل سهم و سود را از عرضه آنها می برند تنها مصادیق کوچکی از احوال بیمار این روزهای تبلیغات تلویزیونی ما به شمار می آید.

اینکه چرا باید طی ماههای اخیر شاهد رشد سریع و اغوا کننده تبلیغاتی باشیم که به زعم بسیاری از علمای دینی شائبه شرط بندی  و غیر شرعی بودن را دارند خود سوال بزرگی است که باید پاسخ آن را مسئولان این حوزه به افکار عمومی بدهند.

ولی در همین شرایط نیز اگر کالاهای تبلیغ شده کاملا داخلی و مثمر به حال نزار اقتصاد کشور بودند شاید می توانستیم با حداقلی از اغماض باز هم رفت و آمد گاه و بیگاهشان در بین سریال های مورد علاقه مان را تحمل کنیم ولی این امر نیز خود به قصه ای بزرگ برای دلسوزان اقتصاد و عرصه تولید داخلی تبدیل شده است.

البته نباید از یاد ببریم که شرایط بد مالی صدا و سیما نیز می تواند در این هجمه بی سابقه آگهی های بازرگانی به جعبه جادویی موثر باشد به طوریکه جذب به حداکثر رسیده و دفع و ممیزی از این اعجوبه های رنگارنگ به کمترین حد خود.

چای و برنج خارجی که دلالان از ورود و توزیع آن سود های میلیاردی میبرند از جمله اصلی ترین تبلیغات این روز و شب های صدا و سیما را به خود اختصاص داده اند  به طوریکه در بسیاری از جاهایی که می توان برای نمونه های داخلی جایی پیش بینی کرد باز هم شاهد حضور پر رنگ آنها هستیم.

ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که این چنین تبلیغاتی که در اکثر موارد هم از نو آوری های رسانه ای تهی هستند علاوه بر سر خورده کرده مخاطب داخلی بهترین فرصت را به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان جهت جذب بیشتر مخاطب خواهند داد.