تخصیص ۹۰ تسهیلات بیمه‌ای به مددجویان بهزیستی نجف‌آباد
تخصیص ۹۰ تسهیلات بیمه‌ای به مددجویان بهزیستی نجف‌آباد
رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: در ساختار بهزیستی، روش‌های مختلفی برای حمایت از اشتغال معلولان تعریف شده که طی سال جاری نزدیک به 90مددجو شهرستان از تسهیلات بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی بهره‌مند شده‌اند.

تخصیص ۹۰ تسهیلات بیمه‌ای به مددجویان بهزیستی نجف‌آباد

رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: در ساختار بهزیستی، روش‌های مختلفی برای حمایت از اشتغال معلولان تعریف شده که طی سال جاری نزدیک به ۹۰مددجو شهرستان از تسهیلات بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی بهره‌مند شده‌اند.

علیرضا قناعتکار پرداخت ۱۰ تا ۵۰ درصد حقوق ماهیانه معلول به کارگیری شده را یکی از این روش‌ها دانست و اضافه کرد: در روش دیگری از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، سازمان سهم حق بیمه کارفرمایی که فرد معلول را به کارگیری کرده باشد، برای حداکثر یک بازه زمانی ۵ساله پرداخت می‌کند که امسال بیش از ۲۱نفر از این امتیاز استفاده کرده‌اند.

قناعتکار ادامه داد: برای مددجویانی هم که با تکمیل سوابق بیمه‌ای خود، حداکثر ۵سال، امکان بازنشسته شدن داشته باشند، سازمان با پرداخت این مبلغ زمینه برخورداری این گروه از حقوق و مزایای بازنشستگی را فراهم می‌کند که در این بخش هم طی سال جاری بیش از ۶۸نفر در سطح شهرستان از چنین امکانی برخوردار شده‌اند.

وی در مورد تسهیلات مسکن ویژه خانواده‌های دارای ۲معلول نیز اعلام داشت: اگر سرپرست این‌گونه خانواده‌ها فاقد مسکن باشد، در مناطق روستایی ۸۵میلیون و در نقاط شهری ۱۵۰میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خرید یا ساخت منزل پرداخت می‌شود.

قناعتکار در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تفاهم منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای ساخت کامل مسکن برخی مددجویان و مشارکت برخی خیرین برای اختصاص چندین باب منزل مسکونی برای اجاره یک‌ساله به خانواده‌های بی‌بضاعت، خاطر نشان کرد: در موضوع اختصاص تسهیلات بلاعوض خرید یا ساخت مسکن، شرایطی مانند وجود پروانه ساختمانی، عمر کمتر از ۲۰سال خانه مورد نظر و واگذاری ۶دانگ منزل به نام سرپرست یا فرد معلول در نظر گرفته شده است.

علیرضا قناعتکار رییس بهزیستی نجف آباد

علیرضا قناعتکار رییس بهزیستی نجف آباد

تخصیص ۹۰ تسهیلات بیمه‌ای به مددجویان بهزیستی نجف‌آباد