تداوم تغییر کاربری اراضی نظامی نجف‌ آباد
تداوم تغییر کاربری اراضی نظامی نجف‌ آباد
ایمنا: فرمانده لشکر 8نجف اشرف گفت: بعد از بیمارستان پیوند مغز استخوان که ساخت آن را بنیاد برکت تقبل کرده، در ماه‌های اخیر نیز مراحل مطالعاتی و اخذ مجوزات ساخت دو مجموعه عام‌المنفعه دیگر در اراضی نظامی شمال نجف‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

تداوم تغییر کاربری اراضی نظامی نجف‌ آباد

ایمنا: فرمانده لشکر ۸نجف اشرف گفت: بعد از بیمارستان پیوند مغز استخوان که ساخت آن را بنیاد برکت تقبل کرده، در ماه‌های اخیر نیز مراحل مطالعاتی و اخذ مجوزات ساخت دو مجموعه عام‌المنفعه دیگر در اراضی نظامی شمال نجف‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار سیف‌الله رشید‌ زاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به تکمیل نشدن مراحل اداری مربوط به این دو مجموعه، امکان اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص آن‌ها وجود ندارد ولی در خصوص بیمارستان بایستی به این نکته اشاره کرد که بودجه طرح نیز آماده شده بود ولی با توجه به اولویت بنیاد برکت در رسیدگی به مناطق سیل‌زده، آغاز عملیات اجرایی آن به طور موقت از دستور کار خارج شده است.

رشید‌زاده با اشاره به سابقه مشارکت لشکر در پروژه‌های عمرانی سطح شهر همچون تقاطع غیر‌همسطح شهیدان حجتی اضافه کرد: با وجود نوسانات شدید قیمت مصالح ساختمانی، روند تکمیل ساختمان چهار طبقه پروژه دی‌کلینیک سپاه با زیربنای بیش از پنج هزار و سیصد متر مربع ادامه پیدا کرده و امیدواریم امکان افتتاح رسمی آن در سال ۱۴۰۰ فراهم گردد.

تامین بودجه مورد نیاز این پروژه از اعتبارات سپاه دیگر موردی بود که این مقام نظامی با بیان آن خاطر نشان ساخت: در این مجموعه علاوه بر بخشی برای انجام جراحی‌های محدود، شاهد پیش‌بینی قسمت‌های مختلف مانند بخش تخصصی قلب، سی‌تی‌آنژیو، کودکان، شنوایی سنجی، رادیولوژی و دندانپزشکی هستیم و پیش از این حدود ۳۲میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان و تجهیز آن برآورد شده بود ولی در حال حاضر با توجه به وضعیت بازار، نمی‌توان تخمین دقیقی در این خصوص زد.

رشید‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور مستشاری نیروهای لشکر در سوریه و ماموریت‌های رزمی در جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور با تقدیم یازده شهید و ده‌ها جانباز اشاره داشت و گفت: در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نیز طی یک بازه زمانی چهل روزه در سال جاری، میزبانی حداقل شش هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف در پادگان امام‌علی بوده‌ایم که طی آن در اردویی چهار ساعته علاوه بر ارائه برخی آموزش‌های نظامی، راویان دفاع‌ مقدس نیز به ارائه برنامه پرداخته‌اند.

تلاش گسترده وزارت دفاع، ارتش و سپاه در زمینه تولید قطعات نظامی و نگهداری و تعمیر تجهیزات آخرین مواردی بودند که فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف‌ اشرف با بیان آن‌ها افزود: دشمن به خوبی فهمیده که با ابزار نظامی قادر به مقابله با ایران و دیگر کشورهای محور مقاومت نیست و به همین دلیل روی سوء‌استفاده از مشکلات داخلی این کشورها سرمایه‌گذاری کرده است.

لشکر8 نجف

سیف الله رشید زاده

نجف آباد نیوز