تذکر ابوترابی در خصوص لایحه ایثارگران
تذکر ابوترابی در خصوص لایحه ایثارگران

عضو هیئت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی نوبت عصر(یکشنبه۲۰ بهمن ماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به این شرح است: ابوترابی‌، بیرانوند، ندیمی، نیازآذری، رحماندوست، حکیمی و […]

عضو هیئت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی نوبت عصر(یکشنبه۲۰ بهمن ماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به این شرح است:

ابوترابی‌، بیرانوند، ندیمی، نیازآذری، رحماندوست، حکیمی و آریایی‌نژاد نمایندگان نجف‌آباد، بروجرد، لاهیجان، زابل، تهران، رودبار و ملایر در تذکری به رئیس جمهور درباره علت تاخیر طولانی در تهیه آئین‌نامه مورد نیاز اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سوال کردند.

تعداد بسیاری از نمایندگان در تذکرات جداگانه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما و شورای نظارت بر صدا و سیما خواستار توقف پخش سریال سرزمین کهن به دلیل اهانت به قوم بختیاری در این سریال شدند.

جلیل سرقلعه نماینده لردگان به رئیس سازمان صدا و سیما و شورای نظارت بر صدا و سیما خواستار توقف پخش سریال سرزمین کهن شد.

دوگانی نماینده فسا به وزیر راه و شهرسازی نسبت به تخریب محورهای مواصلاتی بین شهر فسا و شهرستان‌های اطراف در چند سال گذشته و همچنین عدم پیشرفت در احداث و تکمیل واحد‌های مسکن مهر شهرستان فسا و به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به کمبود جدید کود شیمیایی در کشت گندم در شهرستان فسا تذکر داد.

سبحانی‌نیا نماینده نیشابور در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه راه روستائی حوزه انتخابیه  شد

۲۵ نماینده  مجلس نیز به رئیس جمهور در مورد علت عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های نظامی موشکی که نشان اقتدار ملی است و اثر بازدارندگی در تهدیدهای نظامی دارد تذکری دادند که  این تذکر به امضای کریمی قدوسی، کوثری، حسینیان، بیرانوند، آریایی‌نژاد، جوکار، اسماعیلی، آصفری، حسینی، آشتیانی، نبویان، کوچک‌زاده، موسوی، سامری، آقامحمدی، زاکانی،‌ علیلو، آقاجری، تامینی، طلا،افخمی، ذوالانوار و رسایی نمایندگان مشهد، تهران، بروجرد، ملایر، یزد، زنجان، اراک، قزوین، قم، تهران، خرمشهر، اهواز، خرم‌آباد، تهران، آزادشهر، شبستر، بندر ماهشهر، شادگان،‌تهران، ملکان، شیراز و تهران رسیده است.

کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس نیز در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد اتاق بازرگانی و جلوگیری از فعالیت برخی ویژه‌خواران در اتاق بازرگان و همچنین جلوگیری از خروج ارز برای واردات کالاهای غیرضررو و گروه دهم که همگی در داخل کشور تولید می‌شود شد.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صداوسیما و شورای نظارت بر صداوسیما به جهت اهانت به قوم شریف بختیاری در سریال سرزمین کهن تذکر داد.

علی‌پور نماینده قائمشهردر مجلس نیز درتذکری به رئیس جمهور این سوال را مطرح کرد که چه زمانی مشکل حقوق بازنشستگان فولاد کشور به خصوص البرز مرکزی حل می‌شود؟ وی همچنین درتذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت این سوال را مطرح کرد که علت عدم پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد البرز مرکزی در سوادکوه چیست؟

شفیعی نماینده ممسنی در مجلس نیز در تذکری به وزیر نفت نسبت به تبعیض وزارت نفت در کمک به مناطق محروم و نفت‌خیز کشور تذکر داد.

جوکار نماینده مردم یزد نیز در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار تخصیص بودجه برای تکمیل سالن‌های ورزشی روستایی شد.

** قائید رحمت نماینده درود و ازنا  در مجلس نیز در تذکری به رئیس سازمان صداوسیما و شورای نظارت بر صداوسیما خواستار پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت حفظ حرمت کلیه اقوام ایرانی در برنامه‌های تولیدی صداوسیما و پاسخگویی در خصوص علت اهانت به قم اصیل بختیاری در سریال تاریخی سرزمین کهن شد.

** حسینی نماینده سیستان نیز به وزیر نیرو نسبت به عدم رسیدگی به مشکل فاضلاب شهر زابل و شهرستان زهک و توقف آن و به وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به عدم تعیین تکلیف مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار نیز در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی در مورد عدم برگزاری مسابقات ورزشی آبی و ساحلی در شهرستان چابهارشد.

پشنگ نماینده خاش نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به عدم توزیع به موقع آرد به روستاییان و عشایر و نارضایتی مردم و کاهش سهمیه مردم و به وزیرراه و شهرسازی نسبت به عدم آسفالت راه‌های روستایی که زیرساخت و آماده‌سازی شده است تذکر داد.

کاشانی نماینده زاهدان در مجلس نیز ازوزیر کشور خواست تا در بهسازی معابر و آسفالت شهرستان زاهدان تسریع کند.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر نیز به وزیر کشور نسبت به علت عدم اجرایی شدن مناطق اسلام‌آباد، علی‌آباد و حسین‌آباد تذکر داد.

قادری نماینده شیراز  نیز از وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در بهسازی و تعریض راه‌های روستایی شهرستان شیراز شد.

برومندی نماینده مرودشت نیز به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به کمبود شدید کود شیمیایی برای استفاده در بخش کشاورزی استان فارس تذکر داد.

چاردولی و شیری نمایندگان ملایر و هشترود به وزیر آموزش و پرورش نسبت به ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان و سرانه مدارس شبانه‌روزی تذکر داد.

پاپی‌زاده نماینده دزفول نیز در تذکری از رئیس صداوسیما و شورای نظارت بر صداوسیما خواستارتوقف فوری پخش سریال موهن سرزمین کهن و عذرخواهی صداوسیما به دلیل اقدامات خودسرانه و تفرقه‌انگیز و توهین به اقوام مختلف ایران از جمله قوم سرافراز و ولایت‌مدار بختیاری شد.

موسوی نماینده اهواز به وزیر نفت نسبت به بی‌توجهی به مدیریت ضعیف و ناکارآمد مدیرعامل شهر مهم استراتژی نفت‌خیز جنوب تذکر داد