تذکر  بهارستانی برای فاضلاب نجف آباد و تیران و کرون
تذکر  بهارستانی برای فاضلاب نجف آباد و تیران و کرون

خبرگزاری ایمنا: ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در تذکری به چیت چیان وزیر نیروی دولت خواستار تسریع در حل مشکل دهها ساله فاضلاب دو شهرستان حوزه انتخابیه خود شد. به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد وزیر نیرو نیز در پاسخ به این تذکر با اشاره به مصوبات اخیر شورای شهر […]

خبرگزاری ایمنا: ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در تذکری به چیت چیان وزیر نیروی دولت خواستار تسریع در حل مشکل دهها ساله فاضلاب دو شهرستان حوزه انتخابیه خود شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد وزیر نیرو نیز در پاسخ به این تذکر با اشاره به مصوبات اخیر شورای شهر نجف آباد اظهار امیدواری کرد با افزایش حق انشعاب و نصب فاضلاب مشکل کمبود منابع مالی لازم که بر آوردهای صورت گرفته میزان آن را بیش از دویست میلیارد تومان نشان می دهد مرتفع شود.

چیت چیان در بخش دیگری از پاسخ به این تذکر بیان داشت:« در شهرستان تیران نیز که پیش از این و برای اولین بار روش فاینانس – بیع تا حدود زیادی مشکل تامین منابع مالی لازم را حل کرده، شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان کارگزار پیگیری های لازم در خصوص آغاز مراحل اجرایی این طرح را انجام خواهد داد.»

لازم به ذکر است که در هفته های اخیر اولین مناقصه جهت شناسایی پیمانکار اجرای ۴۶ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب نجف آباد  برگزار شده است.

کارشناسان معتقدند با توجه به وضعیت مالی دولت در سالهای گذشته و چشم انداز پیش رو،استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و مردمی به عنوان تنها راه حل معضل هفده ساله اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب نجف آباد بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد.