تصرف نجف آباد توسط اوباش
تصرف نجف آباد توسط اوباش
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی: شهر نجف‌آباد در روز یازدهم محرم در اختيار اوباش و حامـيان دولتی آنها بوده است. گروه‌های وحشت درحالی ‌که در جلوی آنها پاسبان‌ها و نظاميان تيراندازی می‌کردند شهر را به آتش و خـون می‌کشند.

تصرف نجف آباد توسط اوباش

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی: شهر نجف‌آباد در روز یازدهم محرم در اختیار اوباش و حامـیان دولتی آنها بوده است. گروه‌های وحشت درحالی ‌که در جلوی آنها پاسبان‌ها و نظامیان تیراندازی می‌کردند شهر را به آتش و خـون می‌کشند.

محرم سال ۱۳۵۷ نقطه عطفی در مبارزات مردم شهرهای مختلف بر علیه رژیم پهلوی محسوب می‌شود. در این راستا مردم انقلابی در شهرهای مختلف با برپایی مراسمات و تظاهرات چهره سفاک رژیم را به جهانیان نشان می‌دادند. یکی از این تجاوزات بی حد رژیم در شهر اصفهان و نجف‌آباد بعد از تاسوعا و عاشورا اتفاق افتاد. در این زمینه در کتاب «محرم ۱۳۵۷ به روایت اسناد» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است در مورد این جنایت رژیم می‌خوانیم:

شدیدترین ‌این درگیری‌ها در نجف‌آباد رخ داد. در این روز چماقداران طرفدار رژیم، همـراه با مأموران شهربانی و ژاندارمری به منازل و مغازه‌های مخالفان رژیم حمله برده و آن مکان‌ها را به آتش کشیدند که در اثر این درگیری‌ها تعدادی از اهالی و مردم شهید و زخمی شدند. در این زمینه گزارشی از جمعیت حقوقدانان ‌ایران وجود دارد که در آن آمده است:

«… شهر نجف‌آباد در روز یازدهم محرم در اختیار اوباش و حامـیان دولتی آنها بوده است. گروه‌های وحشت درحالی ‌که در جلوی آنها پاسبان‌ها و نظامیان تیراندازی می‌کردند شهر را به آتش و خـون می‌کشند و در تمام مدت ۴۸ ساعت غارت و کشـتار، همکـاری صمیمانه‌ای میان پلیس و کماندوها و غارتگران برقرار بوده است. رهبری تمام عملیات را سرگـرد ذوالفـقاری، رئیس شهربانی نجف‌آباد، برعهـده داشته است. تحقیقات هیئت اعزامی جمعیت حقـوقـدانان نشان می‌دهد که حداقـل ۲۵ نفر در نجف‌آباد شهید و سیصد نفـر مجروح شده‌اند و تعـداد زیادی از مغا‌زه‌ها و منازل هم مورد هجـوم قرارگرفته است».

نجف آباد نیوز: نجف آباد، ۳۸ شهید انقلاب دارد که از این تعداد، بیشترین سهم مربوط به حوادث محرم سال ۵۷ است. در حوادث یازدهم و دوازدهم محرم آن سال، عوامل رژیم به تلافی پایین کشیدن مجسمه شاه در روز عاشورا، وارد شهر شده و تعداد قابل توجهی را به خاک و خون کشیدند.

تصاویر دوران انقلاب نجف آباد

تصاویر دوران انقلاب نجف آباد

شهدای نجف آباد در انقلاب

شهدای نجف آباد در انقلاب

تصرف نجف آباد توسط اوباش