تعطیلی دو سوم ظرفیت ریسندگی زرین نجف آباد
تعطیلی دو سوم ظرفیت ریسندگی زرین نجف آباد
سفیران نیوز: شرکت ریسندگی و بافندگی زرین نجف آباد، روزانه می تواند 12 هزار متر مربع انواع پارچه تولید کند ولی به دلیل مشکلات موجود، تنها با یک سوم ظرفیت کار کرده و اشتغال یکصد کارگر آن در معرض تهدید قرار گرفته است.

تعطیلی دو سوم ظرفیت ریسندگی زرین نجف آباد

سفیران نیوز: شرکت ریسندگی و بافندگی زرین نجف آباد، روزانه می تواند ۱۲ هزار متر مربع انواع پارچه تولید کند ولی به دلیل مشکلات موجود، تنها با یک سوم ظرفیت کار کرده و اشتغال یکصد کارگر آن در معرض تهدید قرار گرفته است.
مدیر عامل این شرکت با اشاره به گذشت نزدیک به سی سال از فعالیت این مجموعه اظهار داشت: کارخانه زرین در سال ۷۰ مجوز دریافت کرد و دوسال بعد فعالیت خود را در زمینه تولید پارچه های فاستونی، شبه فاستونی، پلی استر، پشم و پتو آغاز کرد و  در حال حاضر توانسته خود را به عنوان تولید کننده مطرح در سطح بازارهای داخلی و خارجی مطرح کند.

علی پورشعبان افزود: مشکلاتی مانند تعطیلی بازارچه های مرزی، حرمین شریفین، بقاع متبرکه، تعطیلی جشن های عقد و عروسی به همراه معضل تامین مواد اولیه، این مجموعه را تهدید می کند.

پورشعبان ادامه داد: قبل از تشدید تحریم ها، رنگ و مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه را در حد ده ها تن خریداری می کردیم ولی الآن مجبوریم در چرخه کولبری در واحد های بیست و سی کیلوگرمی این کار را انجام دهیم.

این تولید کننده از نیاز کارخانه به دریافت حداقل دوازده میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی خط تولید سخن گفت و ادامه داد: متاسفانه مسئولان در رسانه ها فقط شعار می‌دهند و برخی قوانین، دست و پای تولید کننده ها را بسته است. الآن به سختی چرخ کارخانه را می چرخانیم و اگر همین وضع ادامه داشته باشد، در سالی که از سوی رهبر انقلاب به نام «جهش تولید» نام گذاری شده، مجبور به تعدیل نیرو و حتی تعطیلی کارخانه خواهیم شد.

تاکید بر داخلی سازی بسیاری از اقلام وارداتی صنعت نساجی در صورت حمایت مسئولان دیگر مطلبی بود که پورشعبان با بیان آن گفت: طی سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از چک های مطالباتی کارخانه برگشت خورده و بدهکاری های کارخانه افزایش پیدا کرده ولی در عین حال مجبوریم در همین شرایط، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنیم.

علی پورشعبان در پایان افزود: در صورت تخصیص ارز دولتی به واردات ماشین آلات مورد نیاز کارخانه، امکان تسویه هفت ساله این تسهیلات و ایجاد ۶۰ اشتغال جدید فراهم خواهد بود.

علی پورشعبان مدیر کارخانه زرین نجف آباد

علی پورشعبان مدیر کارخانه زرین نجف آباد

ریسندگی زرین نجف آباد

ریسندگی زرین نجف آباد

تعطیلی دو سوم ظرفیت ریسندگی زرین نجف آباد