تغییر ناشر کتاب احمد بیگدلی
تغییر ناشر کتاب احمد بیگدلی

وکیل خانوادگی بیگدلی گفت: «اندکی سایه» رمان شناخته‌شده این نویسنده بزودی از سوی یک ناشر دیگر منتشر می‌شود. علی فاطمی وکیل خانوادگی زنده یاد بیگدلی پیرامون انتشار آثار این نویسنده اظهار داشت: رمان «اندکی سایه» مرحوم احمد بیگدلی که برنده بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شده بود از سوی ناشری دیگری چاپ […]

وکیل خانوادگی بیگدلی گفت: «اندکی سایه» رمان شناخته‌شده این نویسنده بزودی از سوی یک ناشر دیگر منتشر می‌شود.

علی فاطمی وکیل خانوادگی زنده یاد بیگدلی پیرامون انتشار آثار این نویسنده اظهار داشت: رمان «اندکی سایه» مرحوم احمد بیگدلی که برنده بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شده بود از سوی ناشری دیگری چاپ می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این رمان مراحل اخذ مجوز را گذرانده و بزودی از سوی نشر چشمه روانه بازار کتاب خواهد شد گفت: این اثر پیش از این منتشر شده بود اما خانواده بیگدلی تصمیم بر تغییر ناشر این اثر گرفتند بنابراین از سوی چشمه با اخذ مجوز منتشر می‌شود.

فاطمی در ادامه پیرامون رمان «ذبیح» این نویسنده گفت: آخرین اثر مرحوم احمد بیگدلی برای اخذ مجوز انتشار از سوی نشر چشمه ارسال شده است و بزودی پیرامون این اثر هم اطلاع رسانی می شود. (ذبیح نخستین رمان عاشقانه احمد بیگدلی است)

گفتنی است زنده یاد بیگدلی در سن ۶۹ سالگی در حالی که عازم یک جشنواره ادبی بود درگذشت.

احمد بیگدلی در ۲۶ فروردین ۱۳۲۴ در اهواز متولد شد، از دهه شصت تاکنون ساکن نجف آباد است. رمان اندکی سایه رمانی از این نویسنده توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای وی به ارمغان آورد.

وی در سال ۱۳۷۶ از آموزش و پرورش نجف آباد بازنشسته شد. مدتی در دانشگاه پیام نور این شهر کار کرد و همزمان با تدریس فیلم نامه نویسی در انجمن سینمای جوانان نجف آباد (به مدت ۱۲ سال) در مراکز خصوصی اصفهان به تدریس پرداخت.

طی سال های ۷۶ تا ۸۲ـ۱۳۸۱مجموعه داستان های آنای باغ سیب و آوای نهنگ را پدید آورد. علاوه بر آنکه احمد بیگدلی برای بیش از ۴۰ فیلم مستند گفتار متن نوشته است که در اولین جشنواره فیلم یادگار گفتار متن فیلم مستند «پاسارگاد» ساخته مهرداد زاهدیان برنده جایزه بهترین متن گردید.

مجموعه داستان «آوای نهنگ» برنده هفتمین جایزه کتاب فصل شد. حال آنکه در سال ۱۳۸۵ رمان «اندکی سایه» او برنده بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شده بود و برایش شهرت فراوانی به همراه آورد و بر فعالیت های ادبی او افزود.

منبع:فارس