پایان هزار روز خدمت در سنگر بسیج دانش آموزی
پایان هزار روز خدمت در سنگر بسیج دانش آموزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نجف آباد نیوز؛شب پنجشنبه مراسم تودیع فرمانده سابق حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام جواد (ع) نجف آباد و معارفه فرمانده جدید آن برگزار شد. در این مراسم که از ساعت ۱۸ در نمازخانه شهید اکبر کمرانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت امام جواد (ع) برگزار شد،چند تن از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نجف آباد نیوز؛شب پنجشنبه مراسم تودیع فرمانده سابق حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی امام جواد (ع) نجف آباد و معارفه فرمانده جدید آن برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۱۸ در نمازخانه شهید اکبر کمرانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت امام جواد (ع) برگزار شد،چند تن از مسئولین ناحیه مقاومت بسیج سپاه نجف آباد و اداره آموزش و پرورش از جمله سرهنگ حسین آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و محمد حبیب الهی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش حضور داشتند.
در ابتدای مراسم،سرهنگ آقایی در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص)،شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی بن الموسی الرضا (ع)؛از این تودیع و معارفه به عنوان سنگر به سنگر شدن یاد کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد در تشریح فعالیت های بسیج گفت:از زمان حضرت رسول اکرم (ص) تا کنون،تمام حرکت ها یک اسم زیبایی داشته و آن بسیج بوده است.
آقایی ضمن بیان مطالبی پیرامون هماهنگی بسیج دانش آموزی با آموزش و پرورش افزود:آموزش و پرورش محل ورود،تربیت و آموزش نسلهای مختلف است که بسیج دانش آموزی نیز یاور این نهاد در انجام این فعالیت ها می باشد.
سرهنگ حسین آقایی در توصیف تفکر بسیجی اضافه کرد:ساختار بسیج زیاد دچار تغییر می شود و این تغییر ساختار بوده و هست،ولی چیزی که اصلا تغییر پیدا نمی کند تفکر بسیجی می باشد.وی در بیان تمثیلی برای تفکر بسیجی گفت:در دیداری که با همسر یکی از شهدای مدافع حرم داشتیم،او برای ما این موضوع را بیان کرد که:«هر وقت شوهرم می خواست لباس پاسداری بپوشد و به ماموریت برود،الزاما ابتدا وضو می گرفت و بعد لباس را به تن می کرد»،که این نمونه ای از تفکر بسیجی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نجف آباد در ادامه سخنان خود به تبیین رسالت بسیج دانش آموزی پرداخت و افزود:رسالت بسیج دانش آموزی همراهی و همگامی با آموزش و پرورش و کمک به این نهاد در تربیت دانش آموزان می باشد.
حسین آقایی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از فعالیت های ستواندوم پاسدار حسن رستگار،فرمانده سابق بسیج دانش آموزی،برای وی آرزوی موفقیت و پیروزی نمود.
در ادامه،محمد حبیب الهی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نجف آباد،در سخنانی به تعریف و تمجید از فعالیت های حسن رستگار فرمانده سابق حوزه بسیج دانش آموزی پرداخت و از تعامل و همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش سخن گفت.
حسن رستگار فرمانده سابق بسیج دانش آموزی نجف آباد نیز در پایان مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت:من حدود هزار روز فرماندهی این حوزه را بر عهده داشتم ولی از همان ابتدا می دانستم که روزی باید از اینجا بروم و امروز آن روز است.
وی ضمن اشاره به همکاری و تعامل سازنده بسیج دانش آموزی با اداره آموزش و پرورش در سال های اخیر،از شورای حوزه بسیج دانش آموزی امام جواد (ع) و فرماندهان واحد های مقاومت بسیج در مدارس تشکر نمود.
رستگار همچنین از پاسدار بسیجی محمد حجتی،معاون نیروی انسانی حوزه مقاومت بسیج امام جواد (ع) به دلیل فعالیت های مستمر و یاری همه جانبه به وی در برنامه های بسیج دانش آموزی تشکر ویژه ای به عمل آورد.
در پایان نیز فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد،تقدیر نامه ای را به رسم یاد بود به ستواندوم حسن رستگار اعطا کرد و حکم فرماندهی حوزه مقاومت امام جواد (ع) را به سروان حمید منتظری اعطا نمود.
لازم به ذکر است ستواندوم پاسدار حسن رستگار پس از سه سال خدمت در سنگر بسیج دانش آموزی،جای خود را به سروان پاسدار حمید منتظری داد.
منتظری که پیش از این نیز در اوایل بر تن کردن لباس سبز پاسداری در حوزه مقاومت امام جواد (ع) فعالیت می کرد،این بار پس از چند سال در منصب فرماندهی به سنگر اولیه خدمت خود بازگشت.
همچنین طبق گفته سرهنگ آقایی،ستواندوم پاسدار حسن رستگار از این پس مسئولیت سنگین اداره و فرماندهی دو حوزه بسیج مردمی در شهر های دهق و علویجه را بر عهده خواهد داشت.