توضیحات کیومرث پور احمد برای “خندوانه”
توضیحات کیومرث پور احمد برای “خندوانه”

کیومرث پور احمد پس از اتفاقات روی داده در برنامه خندوانه و حواشی آن،پاسخی را برای علی یزدانیان یکی از اعضای خانواده خود ارسال کرده که یزدانیان نیز عین پیام مذکور را برای کانال تلگرامی نجف آباد نیوز ارسال کرده است. (تصویر علی یزدانیان را نیز می توانید در ادامه خبر مشاهده کنید) در ادامه […]

کیومرث پور احمد پس از اتفاقات روی داده در برنامه خندوانه و حواشی آن،پاسخی را برای علی یزدانیان یکی از اعضای خانواده خود ارسال کرده که یزدانیان نیز عین پیام مذکور را برای کانال تلگرامی نجف آباد نیوز ارسال کرده است.

(تصویر علی یزدانیان را نیز می توانید در ادامه خبر مشاهده کنید)

علی یزدانیان
در ادامه می توانید متن کامل این جوابیه را مطالعه کنید:

على جان من حدود سه ساعت توى برنامه خندوانه بودم و حرفهاى زیادى زدیم ، بعضى حرفها لابد به مصلحت تلویزیون نبوده که پخش بشه، بعضى حرفها هم لابد به دلیل اینکه برنامه باید در یک محدوده زمانى خاص تمام بشه. اولا کارنامه چهل و چند ساله من نشون میده که من شیفته لهجه ها هستم.
توى فیلم یک نفره “شب یلدا” تماشاگر پنج شش لهجه مى شنوه از گیلکى بگیر تا آذرى و سمنانى و یزدى و… زمانى که تلویزیون استفاده از هر لهجه اى رو ممنوع کرده بود من در سریال پرانتز باز از ده ها لهجه استفاده کردم و هیچ مشکلى هم پیش نیومد و هیچکس هم احساس تمسخر و توهین نکرد، چون شیفتگى من به لهجه ها ریشه در شناخت و عشق من به زبان فارسى داره نه لودگى و مسخره بازى. و طبعا لهجه نجف آبادى (که هنوز با خواهرها و برادرها با لهجه نجف آبادى حرف مى زنیم) براى من جایگاه ویژه اى داره، توى همین برنامه خندوانه بعد از گفتن اون جمله توضیح دادم که من الان نجف آبادى رو به غلیظ ترین شکلش ادا کردم، الان دیگه مردم نجف آباد به این غلطت حرف نمى زنن و عمدتا فقط یک آهنگ از لهجه نجف آبادى باقى مونده. خب این توضیحات پخش نشد. و باقى بقای تان.
داستان ملانصرالدین رو شنیدى که خودش و بچه ش نشستن روى خرشون که مسیرى رو طى کنن، هر کى دید گفت عجب بى انصافه ملا ، خودش و بچه ش نشستن روى خر بینوا. ملا خودش پیاده شد و بچه ش سوار بود. هرکى دید گفت نیگا کن ! بچه رو نشونده روى خر و خودش که سنى ازش گذشته پیاده میره. خودش نشست روى خر و بچه پیاده دنبال خر. هرکى دید گفت، چه بى انصاف ! مرد گنده سوار خرشده و بچه ناتوان پیاده. بچه رو هم پیاده کرد. هردو پیاده دنبال خر. هرکى دید گفت یه جو عقل هم چیز خوبیه. آدم خر داشته باشه بعد خودش و بچه ش پیاده دنبال خر.
من توى برنامه خندوانه هرچى و به هر شکل مى گفتم قطعا و صد درصد یه عده معترض بودن که چرا گوشه ابروش کجه!!