تولید نخستین اتوبوس فرودگاهی کشور درنجف آباد+فیلم
تولید نخستین اتوبوس فرودگاهی کشور درنجف آباد+فیلم

نخستین اتوبوس فرودگاهی کشور در نجف آباد اصفهان طراحی و تولید شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرعامل شرکت پیشرو دیزل آسیا گفت: ۷۵ درصد از قطعات اتوبوس شامل شاسی، بدنه، تزیینات داخلی، طراحی، رنگ، گیربکس و فرمان، در این کارخانه تولید می شود. محمد مرتضوی با بیان اینکه طراحی و تولید طرح ۹ […]

نخستین اتوبوس فرودگاهی کشور در نجف آباد اصفهان طراحی و تولید شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرعامل شرکت پیشرو دیزل آسیا گفت: ۷۵ درصد از قطعات اتوبوس شامل شاسی، بدنه، تزیینات داخلی، طراحی، رنگ، گیربکس و فرمان، در این کارخانه تولید می شود.
محمد مرتضوی با بیان اینکه طراحی و تولید طرح ۹ ماه طول کشید، افزود: در مرحله نخست، با توان تولید ۱۰۰ دستگاه در سال، برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس فرودگاهی از خارج کشور را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: تولید و بومی سازی هر دستگاه اتوبوس فرودگاهی در این شرکت حدود ۷ میلیارد ریال هزینه دارد.
۱۵ متر طول، ۳ متر عرض ، استفاده از سامانه های خودکار و ظرفیت جابجایی ۱۳۰ مسافر از مشخصات فنی این اتوبوس فرودگاهی است.
کارخانه پیشرو دیزل آسیا از سال ۶۱ با حضور۱۲ کارگر با تولید بدنه مینی بوس آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۳۰۰ کارکز انواع خودروهای جمعی شامل اتوبوس های شهری و بین شهری، مینی بوس، میدل باس، اتوبوس فرودگاهی و اتوبوس سی ان جی را تولید می کند