تک قطبی شدن انتخابات مجلس در نجف آباد
تک قطبی شدن انتخابات مجلس در نجف آباد
به دنبال اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در روز جاری (یکشنبه 22 دی 98)، مشخص شد از شصت و هشت مرد و زنی که برای حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون ثبت نام کرده بودند،کمتر از 10 نفر (یا 5نفر) تایید صلاحیت شده اند.

تک قطبی شدن انتخابات مجلس در نجف آباد

به دنبال اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در روز جاری (یکشنبه ۲۲ دی ۹۸)، مشخص شد از شصت و هشت مرد و زنی که برای حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون ثبت نام کرده بودند،کمتر از ۱۰ نفر (یا ۵نفر) تایید صلاحیت شده اند.

در این میان مهم ترین نامی که تایید صلاحیت نشده را باید مسعود منتظری شهردار شش سال اخیر نجف آباد و معاون سابق فرمانداری نجف آباد دانست. فردی که در کنار ابوالفضل ابوترابی نماینده دوره های نهم و دهم مجلس، اصلی ترین شانس های ورود به بهارستان در انتخابات اسفند ماه محسوب می شوند.

البته منتظری هنوز هم فرصت دارد با اعتراض کتبی، تایید صلاحیتش را پیگیری کند و شاید در اسامی نهایی داوطلبان که اواخر بهمن ماه اعلام خواهد شد، نام او نیز دیده شود.

موضوع مهم در این میان، تک قطبی شدن فضای انتخابات و پایین آمدن میزان مشارکت مردمی در صورت تایید نشدن صلاحیت منتظری به عنوان یک مهره مهم در گرم شدن تنور انتخابات است. به هر حال چه موافق باشیم و چه مخالف، منتظری دارای وجهه مردمی قابل توجهی در نجف آباد و دیگر نقاط شهرستان است و مطمئنا بسیاری از شهروندان فارغ از گرایش های سیاسی معمول، تنها در صورت حضور او ،در فضای انتخابات شرکت خواهند کرد.

قانون، اجازه انتشار رسمی و عمومی اسامی افراد تایید صلاحیت شده را نداده ولی برخی منابع از تایید صلاحیت تنها چهار نفر برای حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون سخن گفته اند که در جمع آن ها تنها شخص شناخته شده، ابوالفضل ابوترابی محسوب می شود و این یعنی ابوترابی می تواند اولین نماینده شهرستان باشد که سه دوره متوالی حضور در بهارستان را تجربه کند.

در حال حاضر اسامی افراد تایید شده در اختیار هیات های اجرایی انتخابات مستقر در فرمانداری ها قرار گرفته و این هیات ها موظف هستند که عدم تایید صلاحیت و چرایی آن را به نامزدهای ثبت نام شده اعلام کنند.

فرمانداری

فرمانداری

تک قطبی شدن انتخابات مجلس در نجف آباد