ثبت ۱۱ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در نجف‌آباد
ثبت ۱۱ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در نجف‌آباد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: ۱۱ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط واقفان خیراندیش در نجف‌آباد به ثبت رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن میرافضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقفین نجف‌آبادی ۲ قطعه زمین در متراژ ۲۴۳ مترمربع در شهرستان نجف‌آباد وقف کردند. […]

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: ۱۱ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط واقفان خیراندیش در نجف‌آباد به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن میرافضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقفین نجف‌آبادی ۲ قطعه زمین در متراژ ۲۴۳ مترمربع در شهرستان نجف‌آباد وقف کردند.

وی با بیان اینکه واقفین این موقوفه انتفاعی، حسینعلی طالبی و خانم نورمحمدی هستند تصریح کرد: این موقوفه با نیات ساخت ساختمان دفتر مرکزی، انبار برای مواد خوراکی، مواد مصرفی، اجناس و جهیزیه مستمندان، ساختمان درمانگاه در یک طبقه به منظور ویزیت بیماران نیازمند به صورت رایگان و دیگر بیماران جهت تامین هزینههای خیریه امام سجاد(ع)، مشاوره برای بررسی و رسیدگی به مشکلات خانوادگی؛ روحی و.. برای مستمندان با حضور مشاورین مجرب و کاردان وقف شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد ادامه داد: این موقوفه در خیابان پروفسور اسرافیلیان در شهر نجف‌آباد واقع شده است.

*وقف ۳۲۸ مترمربع زمین در علویجه نجف‌آباد

وی در ادامه با اشاره دیگر وقف صورت گرفته در نجف‌آباد بیان کرد: زمینی به مساحت ۳۲۸ مترمربع در بخش مهردشت، شهر علویجه برای ساخت خیریه ریحانهالنبی وقف شد.

میرافضلی با بیان اینکه نوع وقف از نوع انتفاع است، تصریح کرد: واقف این موقوفه جعفر آقابابایی است که با نیت ساخت خیریه ریحانهالنبی و اجرای فعالیت‌های مرتبط این وقف صورت گرفته است.

*وقف ۱۸۷۰ مترمربع زمین برای توسعه مسجد محمد رسول الله نجف‌آباد

وی در ادامه صحبت‌های خود از وقف زمینی به مساحت یک هزار و ۸۷۰ متر مربع خبر داد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با اشاره به اینکه این موقوفه از نوع انتفاعی، منفعتی است، افزود: واقفان این موقوفه آقایان علی محمدی و اسدالله اسدی با نیت توسعه مسجد محمد رسول‌الله و ایجاد واحدهای تجاری و صرف درآمد حاصله برای امور جاری مسجد این قطعه زمین را وقف کرده‌اند.

*موقوفه‌ای از نوع انتفاعی، منفعتی

وی به دیگر وقف جدید انجام شده اشاره کرد و گفت: بانوی نجف‌آبادی قطعه زمینی را به متراز ۳۰۰ مترمربع از نوع انتفاع و منفعت در شهرستان نجف‌آباد وقف کرد.

میرافضلی بیان کرد: واقف این موقوفه اقدس صدری است که این موقوفه را با نیت توسعه و ساخت مسجد حجت اکبر گلدشت و نیز ساخت واحد تجاری و صرف هزینه‌های آن برای انجام امور مسجد وقف کرده است.

*وقف جدید با نیت ترویج فرهنگ شیعه

وی در ادامه صحبت‌های خود به وقف دیگری اشاره کرد و گفت: وقف زمینی با نیت ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی امام محمد باقر(ع) و ترویج فرهنگ شیعه انجام شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه واقف حاج محمد باقر یوسفی است، تصریح کرد: این موقوفه با نیت ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی امام محمد باقر(ع) و تشکیل کلاس‌های قرآنی، فرهنگی، ترویج فرهنگ شیعه، برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه از نوع انتفاعی است، افزود: هزینه لازم برای ساخت این موقوفه از محل کمک‌های خیرین و بودجه‌های اختصاص یافته توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه تامین می‌شود.

*وقف ۳۷۰ متر زمین در امیرکبیر نجف‌آباد

میرافضلی با بیان اینکه موقوفه‌ی دیگری به صورت قطعه زمینی به مساحت ۳۷۰ متر‌مربع در شهرستان نجف‌آباد با نیت ساخت و توسعه مسجد شهیده‌ی ولایت و اجرای هرچه بهتر مراسم‌های مذهبی وقف شده است، خبر داد.

وی تصریح کرد: این موقوفه توسط واقفین فتح‌الله ، ماه‌بیگم و مریم آذری وقف شده است.

وقف ۶ دانگ منزل مسکونی واقع در خیابان شریعتی نجف‌آباد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد به دیگر وقف انجام شده اشاره کرد و گفت: ۶ دانگ از یک باب منزل مسکونی به منظور طرح توسعه حسینیه قائم نجف‌آباد وقف شد.

وی افزود: این موقوفه توسط واقفین قربانعلی صالحی، سید ابوالقاسم صدری، احمد حمیدی، سید عبدالله حیدری و عباس محبوبیانی وقف شده است.

میرافضلی با بیان اینکه این موقوفه از نوع انتفاعی است، گفت: این موقوفه با نیت توسعه حسینیه قائم به منظور برگزاری بهتر مراسم‌های مذهبی و فرهنگی وقف شده است.

*وقف زمینی با مساحت ۱۲۲۰ مترمربع و آغاز ساخت این موقوفه

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در ادامه صحبت‌های خود به وقف زمینی با مساحت یک هزار و ۲۲۰ متر مربع اشاره و عنوان کرد: این موقوفه با نیت ساخت مسجد حاج یوسف یعقوب‌زاده، انجام فعالیت‌های قرآنی، مذهبی، توسط ورثه حاج یوسف یعقوب‌زاده وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه از نوع انتفاعی است. اضافه کرد: مراسم کلنگ‌زنی این موقوفه برای ساخت مسجد با حضور مسئولین، واقف و دیگر خیرین برگزار شد.

*واگذاری ۲ باب مغازه توسط مسکن و شهرسازی به اوقاف شهرستان نجف‌آباد

میرافضلی از وقف دیگری که در اوقاف شهرستان ثبت شده است خبر داد.

وی گفت: دو باب مغازه به منظور انجام امور فرهنگی، عمرانی و نیز هزینه‌های روزانه مسجد الهادی توسط مسکن و شهرسازی به اوقاف شهرستان نجف‌آباد واگذار شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با اشاره به اینکه این موقوفات در مجموع دو باب مغازه در متراژ ۳۰ مترمربع است، ادامه داد: این موقوفات از طریق مزایده اجاره داده شد.

وی بیان داشت: مسجد‌الهادی واقع در سایت مسکن و مهر است که با همکاری اداره مسکن و شهرسازی تکمیل و توسط اداره اوقاف تجهیز و در آستانه ماه مبارک رمضان با اعزام مبلغ رسماً راه اندازی شده است.

*وقف یک باب منزل مسکونی با مساحتی بالغ بر ۱۶۵ متر مربع

میرافضلی در ادامه صحبت‌های خود از وقف یک باب منزل مسکونی توسط ابوالقاسم پور اکبر شریف با نیت حمایت از دارالقرآن عظیم  نجف‌آباد خبر داد.

وی با بیان اینکه این موقوفه از نوع انتفاعی است، عنوان کرد: این موقوفه ۱۶۵ متر مربع و در خیابان قدس غربی نجف‌آباد واقع شده است.

*وقف ۳۱۲ متر زمین برای احداث و توسعه حسینیه‌ای در امیرآباد نجف‌آباد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد به وقف جدید دیگر اشاره کرد و گفت: قطعه زمینی به متراژ ۳۱۲ متر مربع در شهرستان نجف‌آباد با نیت احداث و توسعه حسینیه باب الحوائج شهر امیرآباد وقف شد.