جاده مرگ مسئولان را پای کار کشاند+گزارش تصویری
جاده مرگ مسئولان را پای کار کشاند+گزارش تصویری

جاده مواصلاتی علویجه ـ نجف‌آباد و علویجه ـ اصفهان از جاده‌های حادثه خیز حوزه استحفاظی شهرستان نجف‌آباد است که سالانه با آمار بالای جان باختگان حوادث رانندگی در این جاده، این مکان در زیر ذره‌بین خبرنگاران و مسئولان و مردم منطقه قرار گرفته است و در مقاطع مختلف تیتر یک رسانه‌های داخلی و خارجی شده […]

جاده مواصلاتی علویجه ـ نجف‌آباد و علویجه ـ اصفهان از جاده‌های حادثه خیز حوزه استحفاظی شهرستان نجف‌آباد است که سالانه با آمار بالای جان باختگان حوادث رانندگی در این جاده، این مکان در زیر ذره‌بین خبرنگاران و مسئولان و مردم منطقه قرار گرفته است و در مقاطع مختلف تیتر یک رسانه‌های داخلی و خارجی شده است.

با توجه به آمار جان باختگان حوادث رانندگی در این جاده شاید که نه حتماً لقبی که به این جاده داده شده، بهترین انتخاب بوده است، «جاده مرگ».

جاده‌ای با فقدان استانداردهای لازم، عدم وجود شانه خاکی جاده، دو طرفه و کم عرض بودن مسیر، عدم روشنایی مناسب در شب، وجود پیچ‌های خطرناک و تپه‌های ماهوری که دید رانندگان را کاهش می‌دهد، وجود ۵ شهرک صنعتی بزرگ در طول مسیر و تردد و ماشین‌آلات سنگین باربری از جمله مواردی هستند که به عنوان مشکلات این جاده ذکر می‌شوند و این جاده را به یکی از پر حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی منطقه تبدیل کرده است. آن هم با آمار ۶۳ تن کشته و مجروح در یکسال اخیر بر اثر حوادث رانندگی در این جاده.

علاوه بر این موارد، این محور مواصلاتی به دلیل موقعیت جغرافیای منطقه در مسیر تردد وسایل حمل و نقل به استان‌های مرکزی، خوزستان، لرستان و‌ چهارمحال بختیاری قرار داشته، که به همین دلیل از ترافیک سنگینی برخوردار بوده و متأسفانه شاهد رقم خوردن تصادفات فراوانی در آن هستیم.

همین دلایل کافی است تا هر از چند گاهی شاهد مسدود شدن این جاده به دست اهالی منطقه به نشانه اعتراض باشیم که آخرین مورد مسدود کردن این جاده به روز گذشته بر می‌گردد که جمعی از اهالی منطقه مهردشت (از توابع شهرستان نجف‌آباد)، جاده را بستند.

این اتفاق در حالی رخ داد که همواره اصلاح اشکالات این جاده در صدر خواسته‌های اهالی منطقه از مسئولان بوده و متاسفانه مغفول واقع شده است.

البته لازم به ذکر است حادثه تلخی که طی چند روز گذشته در همین جاده اتفاق افتاده بود و منجر به جان باختن سه تن از اعضای یک خانواده چهار نفره گردید، خود به تنهایی کافی بود تا جمعی از خانواده‌های مجروحان و جان باختگان در این جاده را مجاب کند که بار دیگر خواسته خود را در قالب این تجمع اعتراضی پیگیری کنند.

در این تجمع که به صورت یک زنجیره انسانی در دو سوی جاده برگزار شد، عده‌ای با در دست داشتن تصاویر عزیزانی که در این مسیر از دست داده بودند، حضور یافتند و عده‌ای دیگر از اهالی شهر علویجه که به نشانه همدردی لباس مشکی به تن کرده بودند، این جمع را همراهی کردند که با جلب توجه رانندگان عبوری، منجر به کند شدن ترافیک عبوری و در نهایت مسدود شدن این محور شد.

این وضعیت تا زمانی که فرماندار شهرستان نجف‌آباد، بخشدار منطقه مهردشت، شهردار، امام جمعه و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر علویجه در جمع معترضان حضور یافتند ادامه داشت و زمانی اوضاع در این محور عادی شد که سیروس محمودی؛ فرماندار نجف‌آباد در سخنانی در جمع معترضان گفت: قول مساعد می‌دهیم تا عملیات نوسازی، تعریض و دو بانده شدن جاده علویجه به اصفهان در اسرع وقت انجام گیرد.

فرماندار نجف‌آباد افزود: تا پایان مهرماه بخشی از جاده که در حوزه استحفاظی نجف‌آباد قرار دارد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و بخش باقیمانده این مسیر که البته تحت حوزه فرمانداری شاهین‌شهر قرار دارد نیز تا پایان سال جاری زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

حال باید دید که این بار وعده مسئولان تا چه میزان به واقعیت نزدیک می‌شود و آیا این بار آخرین تجمع اعتراضی مردم ساکن اطراف این جاده خواهد بود و یا داستان همچنان ادامه‌دار خواهد شد.

منبع:فارس