جانمایی مدارس برکت در شش نقطه نجف‌آباد
جانمایی مدارس برکت در شش نقطه نجف‌آباد
ایمنا: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: در افتتاحیه مجموعه شهید حججی در مهر ماه سال97، رییس بنیاد برکت قول ساخت شش مدرسه دیگر در شهرستان به یاد شهدای مدافع حرم را داد که با پیگیری‌های صورت گرفته، سه مجموعه آماده کلنگ‌زنی شده است.

جانمایی مدارس برکت در شش نقطه نجف‌آباد

ایمنا: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: در افتتاحیه مجموعه شهید حججی در مهر ماه سال۹۷، رییس بنیاد برکت قول ساخت شش مدرسه دیگر در شهرستان به یاد شهدای مدافع حرم را داد که با پیگیری‌های صورت گرفته، سه مجموعه آماده کلنگ‌زنی شده است.

سید‌رضا موسوی‌زاده با اعلام این خبر گفت: تلاش شده این مدارس در نقاطی جانمایی شوند که از لحاظ سرانه فضای آموزشی دارای محدودیت بوده و در عین حال خیرین مدرسه‌ساز نیز تمایل کمتری برای ساخت مدرسه در این نقاط دارند.

موسوی‌زاده با اشاره به نقش محوری نماینده مردم در مجلس برای پیگیری تخصیص بودجه بنیاد برکت به این طرح‌ها گفت: با توجه به نام‌گذاری این مدارس به یاد شهدای مدافع حرم شهرستان، با جلب رضایت والدین شهدا قرار است این شش مدرسه در نقاطی مانند کهریزسنگ، قلعه‌سفید، گلدشت، آزادگان، غرب یزدانشهر و ویلاشهر ساخته شوند.

وی از فرسودگی حداقل۴۰درصد مدارس شهرستان خبر داد و اظهار داشت: سه واحد از این مدارس با طی مراحل قانونی و تخصیص بودجه، آماده کلنگ‌زنی و گودبرداری اولیه شده‌اند و پیگیری‌ها برای دیگر مدارس نیز ادامه دارد.

وجود بیش از ۶۰مدرسه دو نوبته در شهرستان آخرین مطلبی بود که موسوی‌زاده با بیان آن خاطر نشان کرد: از این نظر در کنار خمینی‌شهر در جایگاه اول استان قرار گرفته‌ایم و طی سال گذشته نیز با رشد ۲۳۰۰نفری در آمار دانش‌آموزان مواجه بودیم که مشابه این عدد را تنها فولادشهر داشت که دلیل اصلی آن راه‌اندازی مجموعه مسکن‌های مهر این شهر بود. امسال نیز پیش‌بینی می‌شود حداقل ۱۵۰۰نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان اضافه شود.

سید رضا موسوی زاده

سید رضا موسوی زاده

جانمایی مدارس برکت در شش نقطه نجف‌آباد