به جای تبریک، مقتدرانه با عربستان برخورد کنیم/ کاهش مشارکت مردم در استانی شدن انتخابات
به جای تبریک، مقتدرانه با عربستان برخورد کنیم/ کاهش مشارکت مردم در استانی شدن انتخابات

نماینده مردم نجف اباد در مجلس گفت: قطعا فرستادن پیام تبریک به کشوری که کودک کشی صفت ان در حوادث یمن شده است کاری ناشایست است.  ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار بینا، به عنوان مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملی شدن این طرح در کشور ایران که سازمان محلی […]

نماینده مردم نجف اباد در مجلس گفت: قطعا فرستادن پیام تبریک به کشوری که کودک کشی صفت ان در حوادث یمن شده است کاری ناشایست است.

 ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار بینا، به عنوان مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملی شدن این طرح در کشور ایران که سازمان محلی و احزاب قوی ندارد مناسب نیست و نمی تواند موفق باشد.
نماینده مردم نجف اباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مسلما در اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس آنچه که آسیب می بیند شهرهای کوچک است و چه بسا که مردم ایران عادت به رفتار چهره به چهره نماینده و مردم هستند و کم رنگ شدن مشارکت مردم در واقع به نوعی نتیجه حضور کم تر نماینده در بین مردم است.
وی با ذکر این مطلب که نماینده پناهگاه مردم در برخی امور محوله می باشد ، اذعان کرد: در استانی شدن انتخابات قطعا به دلیل بررسی مشکلات در تهران و حل آن، حضور نماینده در شهرستان مربوطه کم تر خواهد شد زیرا نیاز به رای مردم شهرستانش کم تر احساس می شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: با وجودی که ممکن است این طرح اثرات خوبی را بگذاردولی اجرای آن برای کشور زود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تجاوزات عربستان به یمن، پیام تبریک ظریف به وزیر امور خارجه عربستان ضرورتی داشت، تاکید کرد: این اقدام بر حسب شرایط منطقه نیاز مثبت مملکت نبود و به نظر بنده این اقدام آقای ظریف صحیح نبود.
نماینده مردم نجف اباد در مجلس بیان کرد: نگه داشتن عزت کشور از نکات مهم کشور است و در طول تاریخ کودک کشی برخی کشورهای بیگانه مشهود بوده است و امروز این صفت را در رژیم ال سعود و کشتن زنان و کودکان بی گناه به وضوح می بینیم.
وی با ذکر دوباره پیام تبریک به وزیر امور خارجه عربستان، این اقدام را به نوعی موضع نادرست خواند و گفت: قطعا تبریک به هر مناسبتی به کشوری که اقدامات ناشایستی انجام می دهد به نوعی حمایت از ظلم انهاست و در طول تاریخ خواهد ماند که ایران به جای موضع مقتدارانه به حرکات دمنشانه ال سعود پیام تبریک می گوید.

منبع:بینا