جوابیه نماینده نجف آباد به انتقاد «واحد»
جوابیه نماینده نجف آباد به انتقاد «واحد»
در خلال پاسخ حجت الاسلام محمود واحد به انتقادات مطرح شده در خصوص سخنرانی اش در نهمین سالگرد درگذشت مرحوم منتظری در حسینیه اعظم، مطلبی هم در مورد عملکرد ابوترابی نماینده مردم در مجلس مطرح شد. دفتر نماینده به این موضوع واکنش نشان داده

جوابیه نماینده نجف آباد به انتقاد «واحد»

در خلال پاسخ حجت الاسلام محمود واحد به انتقادات مطرح شده در خصوص سخنرانی اش در نهمین سالگرد درگذشت مرحوم منتظری در حسینیه اعظم، مطلبی هم در مورد عملکرد ابوترابی نماینده مردم در مجلس مطرح شد. دفتر نماینده به این موضوع واکنش نشان داده

در خصوص مطلب مطرح شده در جوابیه حجت الاسلام محمود واحد بایستی به اطلاع عموم شهروندان گرامی برسانیم که ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم در مجلس، خود را وام دار هیچ گروه و جناح سیاسی ندانسته و در طول دوران تصدی این مسئولیت، همواره تلاش کرده تا از حق مردم دفاع کند.

وی در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و آقای روحانی، هر کجا نقص و اشتباهی در عملکرد دولتمردان دیده، با صراحت و در عین احترام تذکر داده ولی در عین حال نهایت همکاری و همدلی را با اعضای کابینه و مسئولان دولتی در حوزه انتخابیه داشته است که گواه آن را باید به ثمر رسیدن مهمترین پروژه های عمرانی و زیرساختی شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون در بدترین شرایط بودجه ای کشور دانست.

ابوترابی با وجود این که خود را جزء بدنه قوه قضائیه می داند، در صورت نیاز انتقادات مصلحانه ای را هم نسبت به این مجموعه بیان کرده است.

به برکت تلاش شبانه روزی و همدلی مسئولان مختلف شهرستان نجف آباد و همراهی خوب مردم، در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی کارهای بسیار ماندگاری همچون احیاء طرف شبکه جمع آوری فاضلاب، ساخت دفتر دائم نمایندگان مجلس، ارتقاء جایگاه شهرستان به فرمانداری ویژه، ساخت پلی کلینیک تامین اجتماعی، بهسازی و اجرای طرح توسعه در خصوص بیمارستان شهید محمد منتظری، ساخت خانه امید بازنشستگان در پارک لاله، پیگیری مراحل اجرایی پروژه های بزرگی همچون ریل باس نجف آباد و طراحی بیمارستان پیوند مغز استخوان زیتون در زمین های اهدا شده توسط سپاه پاسداران و بسیاری دیگر از طرح های کوچک و بزرگ انجام شده و در جریان تمامی این تلاش ها، هیچ گاه انتقادات آقای ابوترابی مانع از تخصیص و جذب بودجه های دولتی نشده است.

به هر حال یک نماینده مجلس وظایفی در سطح حوزه انتخابیه، بعد قانونگذاری و امر نظارت دارد که منتخب مردم در مجلس تمامی تلاش خود برای تحقق این وظایف خطیر را به کار گرفته است و اگر شهروندان و نخبگان شهرستان، ایده و پیشنهادی در خصوص انجام دیگر اقدامات مورد نیاز داشته باشند، از آن استقبال خواهد شد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه عمده مشکلات مردم همچون گرانی و نوسانات بازار ارز و طلا به دلیل سوء مدیریت اقتصادی دولت به وجود آمده و نمونه آن را باید حیف و میل حداقل ۱۸هزار  میلیارد دلار به دلیل بی انضباطی های مالی دولت در جریانات اخیر بازار سکه و طلا دانست که مقام معظم رهبری نیز بارها به آن اشاره داشته اند.

مجلس شورای اسلامی نیز در راستای کمک به حل این مشکلات، تاکنون نهایت همراهی و همکاری را با دولت منتخب مردم داشته و خواهد داشت ولی متاسفانه در این میان باز هم شاهد عدم ورود جدی دولت به برخی حوزه های اقتصادی هستیم و این موضوع خود را در عدم قانع شدن نمایندگان از پاسخ های رئیس جمهور به خوبی نشان داد.

پاسخ شیخ اصلاحات نجف آباد به نقد سخنرانی اش

حجت الاسلام محمود واحد در بخشی از پاسخش به انتقادات مطرح شده در مورد محتوای سخنرانی اش در نهمین سالگرد درگذشت مرحوم منتظری گفته بود:

به این برادرمان بفرمایید ” معمول” این است که نمایندگان هر منطقه پیگیر خواسته های منطقه شان از دولت وغیر دولت اند، گرچه علی القاعده محور مسائل هر شهرستان باید فرماندار آن باشد. بر اساس این رویه ” معمول” وقتی نماینده منطقه ای روابط خوبی با دولت ندارد و احیانا می خواهد سر به تن دولت نباشد! چه انتظاری هست؟ در عین حال در حد توانِ دولت، تلاش دولتیان در شهرستان و حامیان دولت ( وغیر حامیان ، چرا که در این شرایط همه باید کمک دهند) این است که مطالبات و نیازهای مردم را از طریق دولت برآورده کنند.

شیخ محمود واحد

شیخ محمود واحد

جوابیه نماینده نجف آباد به انتقاد «واحد»