جشنواره عسل، زعفران و بادام در نجف آباد+ تصاویر و فیلم
جشنواره عسل، زعفران و بادام در نجف آباد+ تصاویر و فیلم
ایمنا: شهردار نجف‌آباد گفت: در ادامه مجموعه اقدامات صورت گرفته برای معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی نجف‌آباد و تبدیل آن به یکی از مقاصد اصلی گردشگران، این شهر از دوم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری میزبان جشنواره عسل، بادام و زعفران خواهد بود.

جشنواره عسل، زعفران و بادام در نجف آباد+ تصاویر

ایمنا: شهردار نجف‌آباد گفت: در ادامه مجموعه اقدامات صورت گرفته برای معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی نجف‌آباد و تبدیل آن به یکی از مقاصد اصلی گردشگران، این شهر از دوم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری میزبان جشنواره عسل، بادام و زعفران خواهد بود.

مسعود منتظری در حاشیه افتتاح جشنواره عسل، بادام و زعفران نجف‌آباد که شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور مسئولین شهری و شهرستان در هفت برج خارون صورت پذیرفت با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تداوم این برنامه در سال‌های آینده اظهار داشت: علاوه بر شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این مجموعه که متولی اصلی برنامه محسوب می‌شود، مجموعه‌هایی مانند فرمانداری، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان در کنار شرکت‌‌های تعاونی زنبورداران نجف‌آباد و اشن نیز در برگزاری این برنامه مشارکت دارند.

جشنواره عسل

جشنواره عسل

 

معرفی عسل، بادام و زعفران نجف‌آباد

منتظری از مجموعه هفت برج خارون و بخشی از فضاهای سالن مجلل شهروند به عنوان میزبان این جشنواره متفاوت در غرب استان نام برد و اضافه کرد: بیش از سی غرفه که در مجموعه تاریخی هفت برج به معرفی سوغات، صنایع دستی، ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و محصولات ویژه‌ای مانند عسل، بادام و زغفران اختصاص پیدا کرده‌اند، کار خود را از دوم اردیبهشت ماه شروع کرده‌اند.

شهردار نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود به تدارک دوره‌های آموزشی ویژه علاقه‌مندان صنعت زنبورداری توسط جهاد کشاورزی در حاشیه این جشنواره اشاره داشت و اعلام کرد: در همین ایام، کارناوال‌های شادی متعددی نیز با مشارکت هنرمندان در نقاط مختلف شهر تدارک دیده شده که طی آن شخصیت‌های طراحی شده، با لباس‌هایی مرتبط با عسل، بادام و زعفران به اجرای برنامه‌های شاد پرداخته و شهروندان را به حضور در جشنواره ترغیب می‌کنند.

منتظری ثبت نام و حضور تورهای گردشگری اصفهان در محل برگزاری جشنواره با همکاری انجمن میراث فرهنگی و میراث طبیعی شهرستان را در زمره دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد و بیان کرد: با توجه به مناسبت‌های ایام برگزاری جشنواره همچون روز ملی شوراها، روز خلیج فارس، روز معلم و روز کارگر، هر شب ویژه برنامه‌هایی برای شرکت‌کنندگان طراحی شده است.

تورهای گردشگری اصفهان، از محل چهلستون و موزه هنرهای تجسمی در خیابان استانداری این شهر به محل جشنواره آورده می‌شوند.

جشنواره عسل

جشنواره عسل

 

مغفول ماندن عسل نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد در خصوص مهم‌ترین اهداف این جشنواره نیز خاطر نشان کرد: نجف‌آباد یکی از بیشترین کلنی‌های زنبور و مرغوب ترین عسل کشور را داراست ولی متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون این پتانسیل آن گونه که باید، معرفی نشده و در این برنامه تلاش داریم این توانمندی را به مردم استان و دیگر نقاط کشور معرفی کنیم.

مسعود منتظری از انجام کار رسانه‌ای گسترده برای این جشنواره طی هفته‌های اخیر سخن گفت و بیان داشت: سه شنبه دهم اردیبهشت ماه نیز ویژه برنامه‌ای با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان تدارک دیده شده که طی آن از برترین فعالین این عرصه که در سال‌های اخیر موفق به کسب عناوین و جوایز استانی و ملی شده‌اند، تقدیر خواهد شد.

منتظری بخش اصلی جشنواره را از هفتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه دانست و گفت: در این ایام تمامی شهروندان و گردشگران می توانند از ساعت چهار عصر تا ده شب، ضمن بازدید از غرفه‌های تدارک دیده شده از ویژه برنامه‌هایی همچون جشن‌های خانوادگی نیز استفاده کنند.
مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور شخصیت‌های هنری و جمعی از مسئولان ارشد استان و شهرستان، با تقدیر از برخی فعالین این عرصه و مجموعه‌های همکار در برپایی جشنواره برگزار خواهد شد.

نجف آباد نیوز