حذف و اضافه خطرناک در دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
حذف و اضافه خطرناک در دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
آران و بیدگل نیوز:  رئیس دانشگاه فرهنگیان آران وبیدگل از انتقال حدود 110 نفر از ورودی های ۹۸و ۹۷ دانشگاه فرهنگیان  اصفهان و نجف آباد به این واحد آموزشی خبر داد. از این تعداد  شصت نفر مربوط به ورودی 98 و بقیه دانشجویان ورودی سال 97 هستند.

حذف و اضافه خطرناک در دانشگاه فرهنگیان نجف آباد

محسن صانعی در مصاحبه با پایگاه خبری شهرداری آران و بیدگل اعلام داشت: این موضوع با پیگیری ها و حمایت ساداتی نژاد نماینده کاشان در مجلس به صورت یک نیم سال مهمانی محقق شده و امیدواریم در آینده امکان پذیرش دانشجوی جدید در این مرکز نیز فراهم گردد.
دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان آران و بیدگل

نجف آباد نیوز: انتقال این دانشجویان به آران و بیدگل در حالی صورت می گیرد که دانشگاه فرهنگیان نجف آباد یا همان شهید آیت، چند سالی بود که به دلیل آن چه سیاست های دولت خوانده می شد، ثبت نام دانشجوی جدید نداشت و برخی کارشناسان از احتمال تعطیلی این دانشگاه چهل و دو ساله گفته بودند. دانشگاهی که تاکنون  بیش از ۹ هزار فارغ التحصیل داشته و از زیرساخت های بسیار زیادی برخوردار است که یک قلم آن نزدیک به پنج میلیارد تومان امکانات ورزشی محسوب می شود.

عده ای معتقدند دولت تلاش دارد دانشگاه های فرهنگیان در غیر از مراکز استان ها را تعطیل کند و دانشجویان تربیت معلم شهید آیت نجف آباد را به پردیس شهید باهنر اصفهان ببرد؛ یعنی همان کاری که چند سال پیش در مورد تنها مرکز آموزش فنی و حرفه ای پسرانه شهرستان کردند. البته این ادعا با انتقال دانشجو به مرکز آران و بیدگل که احتمالا زیرساخت های چندان زیادی هم ندارد، به طور کامل منافات دارد.

طبق اعلام سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کشور و بر اساس بررسی ۸۰ شاخص آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و رفاهی، دانشگاه شهید آیت نجف آباد با هفت هکتار مساحت، رتبۀ اول استان را در بین  ۵ مرکز و رتبه ۱۵ کشور را در بین ۹۸ دانشگاه به خود اختصاص داده است.

به هر حال مسئولان و نماینده کاشان که سودای استان شدن هم دارند، تلاش دارند  دانشگاهی جدید و مهم در شهرشان ایجاد کنند ولی سوال این جاست که مسئولان شهرستان ویژه ما چه کاری برای تقویت قدیمی ترین دانشگاه دولتی این شهر کرده اند؟

نجف آباد، از چندین سال پیش به عنوان سومین نقطه استان به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کرده و فرماندار آن به عنوان معاون استاندار و روسای تمامی ادارات نیز به عنوان معاون مدیر کل شناخته می شوند.

به نظر می رسد به جای مطالبه اضافه شدن امکانات و زیرساخت های جدید به شهرستان، باید سطح توقع مان از مدیریت ارشد نجف آباد را به حفظ داشته های موجود تقلیل دهیم.

دانشگاه شهید آیت نجف آباد

دانشگاه فرهنگیان نجف آباد

نجف آباد نیوز