حرفه ای شدن خدمت سربازی
حرفه ای شدن خدمت سربازی
خبرگزاری مهر: نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس خبر داد: طرح اصلاح سربازی اجباری، ترکیبی از اختیاری و حرفه‌ای شدن است که حقوق و مزایای لازم را سربازان نیز دریافت می‌کنند.

حرفه ای شدن خدمت سربازی

خبرگزاری مهر: نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس خبر داد: طرح اصلاح سربازی اجباری، ترکیبی از اختیاری و حرفه‌ای شدن است که حقوق و مزایای لازم را سربازان نیز دریافت می‌کنند. درواقع کسانی که مایل به سربازی رفتن نیستند، پول به کسانی می‌دهند که سربازی می‌روند.

ابوالفضل ابوترابی اضافه کرد: البته در این طرح اساس اول، برآورد نیاز نیروهای مسلح است. زیرا کشور ایران در بین کشورهای ناامن واقع شده و مسئله امنیت برای آن جز واجبات است. در این طرح، سربازی بعد از دو سال به مدت ۵ سال ادامه خواهد داشت و با این کار به صورت حرفه‌ای سرباز تربیت و آموزش دیده می‌شود.

ابوترابی ادامه داد: به طور میانگین هر سال ۴۰۰ نفر سرباز نیاز داریم. مازاد بر نیاز نیروهای مسلح را اختیاری می‌کنیم و همچنین سربازی را از دو سال به ۵ سال افزایش می‌دهیم. در واقع اگر ۸۰ هزار نفر در سال نیروی انسانی بگیریم، حدود ۳۷۰ نفر نیروی مازاد سرباز داریم. البته دوره سه ماه آموزشی سربازی برای پسران اجباری است و مابقی را تا سن ۵۰ سالگی به صورت پرداخت پول به سربازهایی که جذب سربازی می‌شوند، می‌گذرانند.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی

متن کامل این مصاحبه را در خبرگزاری مهر مطالعه کنید:

حرفه ای شدن خدمت سربازی