حضور فیلم جدید پور احمد در سودای سیمرغ فجر
حضور فیلم جدید پور احمد در سودای سیمرغ فجر

ضیغمی-امسال بزرگ ترین رویداد سینمایی کشورهم چون سال‌های قبل با حضور بزرگان این حرفه و فیلم اولی ها برگزار می شود. البته در حالی که همه انتظار داشتند که مانند سال های گذشته اسامی فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر در روزهای نزدیک به جشنواره اعلام شود اما این اسامی خیلی زودتر ودرشانزدهم ماه […]

ضیغمی-امسال بزرگ ترین رویداد سینمایی کشورهم چون سال‌های قبل با حضور بزرگان این حرفه و فیلم اولی ها برگزار می شود. البته در حالی که همه انتظار داشتند که مانند سال های گذشته اسامی فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر در روزهای نزدیک به جشنواره اعلام شود اما این اسامی خیلی زودتر ودرشانزدهم ماه جاری اعلام شد. در این فهرست حضور افراد سرشناس و صاحب سبکی به چشم می خورد که البته نام افرادی از جمله مجید مجیدی که بسیاری منتظر دیدن اثر او هستند نیز وجود دارد.

پور احمد نیز با فیلم “۵۰ قدم آخر” که به موضوع حوادث رویداده در خصوص یکی از رزمندگان لشگر زرهی ۸ نجف اشرف می پردازد در این بخش شرکت کرده است.

نکاتی در مورد فیلم جدید پور احمد:

بازیگران: بابک حمیدیان، طناز طباطبایی و جمعی از بازیگران بومی اصفهان.

خلاصه داستان: فیلم، داستان سرگذشت یکی از نیروهای اطلاعات و عملیات لشگر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر ۴ است.

 

نکاتی درباره فیلم

* کیومرث پوراحمد پس از ۷ سال دوری از سینما با فیلم «۵۰ قدم آخر» به سینما بازگشته است. او پشت دوربین ساخت فیلمی با موضوع دفاع مقدس رفت تا اتفاق دیگری در سینمای ایران رقم بخورد.

* پروانه ساخت این پروژه اواخر سال گذشته به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شد.

* فیلم نامه این فیلم توسط پوراحمد با مشاوره حبیب احمدزاده به نگارش در آمده است.

* واروژ کریم‌مسیحی تدوین این فیلم را برعهده داشت.

* فیلم برداری فیلم سینمایی «۵۰ قدم آخر» ۱۶ آذر ماه امسال به پایان رسید. لوکیشن‌های این فیلم در شهرکرد و نجف‌آباد اصفهان بود.