حضور هنرمندان نجف آباد در مناطق سیل زده سیستان+تصاویر و فیلم ها
حضور هنرمندان نجف آباد در مناطق سیل زده سیستان+تصاویر و فیلم ها
جمعی از هنرمندان شهرستان نجف آباد با سفر به شهرستان میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، در روستاهای محروم بازمحمد و سرگه حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با مهم ترین مشکلات و نیازهای ساکنان سیل زده این نقاط، تعدادی برنامه شاد و فرهنگی برای کودکان این روستاها اجرا کردند.

حضور هنرمندان نجف آباد در مناطق سیل زده سیستان+تصاویر و فیلم ها

ایمنا: جمعی از هنرمندان شهرستان نجف آباد با سفر به شهرستان میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، در روستاهای محروم بازمحمد و سرگه حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با مهم ترین مشکلات و نیازهای ساکنان سیل زده این نقاط، تعدادی برنامه شاد و فرهنگی برای کودکان این روستاها اجرا کردند.

شایان شنبدی مدیر این گروه هنری در این خصوص گفت: روستای محروم بازمحمد که شغل بیشتر ساکنان آن کشاورزی است، کمتر از صد متر با مرز ایران و پاکستان فاصله دارد و ساکنان محروم آن با وجود سختی زندگی، به دلیل عرق به کشور و اهمیت حفظ مرزهای ایران حاضر به ترک این نقطه نیستند.

شنبدی با اشاره به خسارت سیل به کشاورزی و منازل مسکونی این روستا در سال گذشته و امسال اضافه کرد: مهم ترین خواسته مردم اعزام تجهیزات مهندسی سنگین به منظور احداث سیل بند در اطراف روستا است و بعد از آن اقلامی مانند لباس (۳تا ۱۴سال)، لوازم بهداشتی، اقلام خوراکی، کتاب و دفتر، کتاب قصه و غذاهای غیرکنسروی در رده بعدی نیازهای مردم سیل زده قرار دارند.

این هنرمند عرصه نمایش با اعلام حضور افرادی مانند مهدی عظیمی، فرهاد اسدی و امیر حسین چترایی در گروه اعزامی اضافه کرد: در سفر اول مان به این منطقه که تنها به منظور شناسایی نیازهای مردم صورت گرفت، حدود ۳۶ ساعت مهمان مردم بودیم و قول داده ایم حدود بیست روز دیگر با امکانات بیشتر به روستا برگردیم و امیدواریم در این مدت شهروندان با کمک های خود، ما را در کمک رسانی به این مردم مظلوم یاری کنند.

ساخت مستند از شرایط زندگی اهالی این روستا به منظور ارائه به مدیران ارشد کشور دیگر قولی بود که شنبدی با تشریح آن گفت: در سفری بعدی مان که با ارائه کمک های بیشتر به سیل زدگان همراه خواهد بود، پذیرای دیگر هنرمندان شهرستان برای ارائه ویژه برنامه های شاد و فرهنگی برای کودکان این مناطق خواهیم بود.

تصاویر و فیلم ها را اعضای این گروه هنری برایمان ارسال کرده اند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اینستاگرام shayanshanbedi.official مراجعه کنند.

سیل زدگان سیستان و بلوچستان

سیل زدگان سیستان و بلوچستان