حمایت و توجه بیشتر از سازمان دامپزشکی، کشور را در تولید فرآورده‌های گوشتی خودکفا می کند
حمایت و توجه بیشتر از سازمان دامپزشکی، کشور را در تولید فرآورده‌های گوشتی خودکفا می کند

[box type=”shadow” ]فرماندار نجف آباد گفت: حمایت و توجه بیشتر به سازمان دامپزشکی، کشور را در تولید فرآورده‌های گوشتی خودکفا می کند. [/box] به گزارش ایمنا، در این دیدار محمودی فرماندار اظهار داشت: سازمان دامپزشکی یکی از نهادهای بسیار مهم است که اگر مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد می تواند با صیانت از […]

[box type=”shadow” ]فرماندار نجف آباد گفت: حمایت و توجه بیشتر به سازمان دامپزشکی، کشور را در تولید فرآورده‌های گوشتی خودکفا می کند. [/box]حمایت و توجه بیشتر از سازمان دامپزشکی، کشور را در تولید فرآورده‌های گوشتی خودکفا می کند

به گزارش ایمنا، در این دیدار محمودی فرماندار اظهار داشت: سازمان دامپزشکی یکی از نهادهای بسیار مهم است که اگر مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد می تواند با صیانت از سرمایه های دامی و افزایش آن، کشور را در تولید گوشت و فرآورده‌های خام دامی به خودکفایی برساند.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف دامپزشکی مربوط به تامین سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تامین سلامت مواد غذایی نیز که نقش موثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کند، بر عهده این سازمان و ادارات کل تابعه در کشور است.
فرماندار نجف آباد خاطرنشان کرد: دامپزشکی وظایف بسیار خطیر و حساسی را بر عهده دارد که با اطلاع‌رسانی صحیح به مردم می توان به این سازمان در اجرای هر چه بهتر وظایف یاری رساند.
وی با توجه به نقش اشتغال در صنعت دامپروری در این شهرستان به خصوص دامداری، زنبورداری و مرغداری از مدیرکل دامپزشکی خواست تا با جذب نیروهای متخصص نسبت به تقویت شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد و کمک بیشتر به بهره برداران در این بخش اقدام نماید.
در ادامه دکتر موحدی شبکه های دامپزشکی شهرستان ها را خط مقدم مقابله با بیماری های دام عنوان کرد و افزود: با توجه به وظیفه‌ حساس دامپزشکی در سلامت جامعه، ادارت دامپزشکی شهرستان‌ها می بایست بیش از پیش تقویت شوند.
مدیرکل دامپزشکی ضمن اشاره به ساختار قدیمی کشتارگاه نجف آباد و مشکلات موجود آن، ساخت یک کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان نجف آباد به عنوان یک شهرستان ویژه در استان را ضروری دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های زی‌ربط به خصوص دامپزشکی مسوول سلامت، بهداشت و در یک جمله ضامن امنیت غذایی مردم با منشاء دامی می باشند که در مسیر رسیدن به این هدف مطلوب  باید همکاری ویژه ای صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: تا ایجاد ساختار کشتارگاهی جدید در فضایی مناسب در شهرستان، اصلاح ساختار کشتارگاه قدیمی از جمله ایجاد اتاق پیش سرد، دستگاه آب گرم و شوکر را در کوتاه مدت از اقدامات شاخص اجرایی توسط مسوولین شهرستان دانست.