به خاطر روابط دیپلماتیک، شیطنت‌ها و خیانت‌های انگلیس را فراموش نکنیم
به خاطر روابط دیپلماتیک، شیطنت‌ها و خیانت‌های انگلیس را فراموش نکنیم

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه مناسبت‌های مذهبی این ایام گفت: این ایام و مناسبت‌ها، ایام پر برکت و پر منفعتی است به شرط آن که از آن غافل نشویم. وی مناسک حج و دستاوردهای اجتماعی آن را برای امت اسلام بسیار […]

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه مناسبت‌های مذهبی این ایام گفت: این ایام و مناسبت‌ها، ایام پر برکت و پر منفعتی است به شرط آن که از آن غافل نشویم.

وی مناسک حج و دستاوردهای اجتماعی آن را برای امت اسلام بسیار با ارزش خواند و جهت بهره‌برداری از این دستاوردها به اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان جهان اشاره کرد.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان این که از همان اوایل انقلاب هدف اصلی دشمنان تغییر و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: نمونه این ادعا را می‌توان از انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و در ادامه شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر)، اثبات کرد و در ادامه با ۸ سال جنگ تحمیلی و حمایت‌های پنهان و آشکار استکبار جهانی از مهاجمان و بعد هم با تحمیل تحریم‌های خصمانه سعی در براندازی و جداسازی ملت از نظام داشتند.

امام جمعه نجف‌آباد با تبریک هفته دولت به مردم و دولت مردان، گفت: شهید رجایی الگوی یک ریاست جمهوری مردمی و دلسوز بود که در زمان مسئولیتش با تمام توان و از جان و دل مطیع امام و پیر و مرید خود بود و از ارزش‌های این نظام محافظت کرد و بعد از شهادتش هم می‌بینیم که با قطره قطره خون خود این ارزش‌ها را پاسداری کرده است.

وی ادامه داد: مسئولین باید بدانند این سمت‌ها و مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت به مردم و حفظ این ارزش‌ها است و نباید به سادگی از این اصول عقب‌نشینی کنیم و اجازه نفوذ دشمنان را به پیکره نظام بدهیم.

حسناتی با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار بسیار عالمانه و موشکافانه دغدغه‌های مردم و نظام و راه کارهای مقابله با آن‌ها را بیان فرمودند و این وظیفه هیئت دولت و خواسته مردم است که به این سخنان رهبری جامه عمل بپوشانند که از مهمترین این دغدغه‌ها مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه امروز است.

وی با یادآوری سالگرد فرمان امام (ره) مبنی بر بانکداری بدون ربا، ادامه داد: متأسفانه با گذشت ۳۲ سال از این فرمان این قضیه هنوز محقق نشده و با توجه به نگرانی‌های امام و رهبری در این باره از مراجع قانون‌گذار خواستار پیگیری و اجرای این فرمان هستیم، چراکه بسیاری از این نابسامانی‌های اقتصادی به دلیل همین رباخواری و رباگیری مسلم بانک‌های جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌علی دلواری و قیام جنوب گفت: انگلیس مرکز فساد و تفرقه در جهان است و دولت‌مردان ما با هوشیاری نباید به خاطر روابط دیپلماسی شیطنت‌ها و خیانت‌های انگلیس را فراموش کنند و انگلیس بداند اگر بخواهد به مانند قبل سیاست بازی و تفرقه‌افکنی راه بیندازد هستند هنوز دلواری‌هایی که سیلی محکمی به صورتشان بزنند.

منبع:فارس