خاله زنکی شدن یک اعتراض به حق+ تصویر
خاله زنکی شدن یک اعتراض به حق+ تصویر
همزمان با بسیاری نقاط کشور، بخش های مختلف نجف آباد نیز امروز از حوالی ظهر شاهد تجمع هایی در اعتراض به گرانی یک شبه بنزین بود.این اعتراض ها در مرکز نجف آباد، با مسدود شدن باغ ملی و محدوده آموزش و پرورش در خیابان شریعتی همراه بوده و این حالت بدون درگیری خاصی همچنان ادامه دارد.

خاله زنکی شدن یک اعتراض به حق

همزمان با بسیاری نقاط کشور، بخش های مختلف نجف آباد نیز امروز از حوالی ظهر شاهد تجمع هایی در اعتراض به گرانی یک شبه بنزین بود.

این اعتراض ها در مرکز نجف آباد، با مسدود شدن باغ ملی و محدوده آموزش و پرورش در خیابان شریعتی همراه بوده و این حالت بدون درگیری خاصی همچنان ادامه دارد.

اعتراض مردم کاملا به حق و متوجه بی تدبیری دولت است ولی مثل همیشه عده ای تلاش دارند بر موج اعتراض ها سوار شده و آن را به سمت اهداف خود منحرف کنند.

در مقایسه با فتنه ۸۸ و آشوب های دی ماه ۹۶، این بار زنان را میدان دار منحرف کردن مسیر صحیح اعتراضات کرده اند. زنانی که از همه قشر و سنی هستند. از پیرزن هایی که صدایشان به زور به نفر کناری می رسد تا خانم های میان سال خوش پوش و دخترانی که ظاهرشان، جاذبه خوبی است برای نگه داشتن جوان ها در میدان بازی.

در محدوده باغملی، هسته زنانه معترضان با نشستن در مقابل مسجد جامع جلوی تردد وسایل نقلیه را گرفته اند و در محدوده آموزش و پرورش، با رها کردن چند خودرو امکان عبور و مرور را مختل کرده اند. البته مشخص است که برخی خودروها به صورت ناخواسته در این راه بندان گیر کرده اند و وقتی جوانی خواست با برداشتن موانع، چند خودرو را از این نمایش نجات دهد، جوانی تند مزاج، جلویش را گرفت.

در باغ ملی ولی شرایط متفاوت است. یکی از میان دارهای اصلی، زنی است میانسال و شناخته شده برای همه که بزرگترین آرزویش موتورسواری بانوان است. این خانم که تنها کفن پوش هسته زنانه تجمع محسوب می شود، ید طولایی در انجام کارهایی برای جلب توجه مردم دارد.

یکی دیگر از این به اصطلاح رهبران اعتراضی، زنی است که چهره و لباس هایش نشان می دهد از طبقه متوسط به بالاست و خیلی نمی شود باور کرد او معترض گرانی بنزین باشد. این را وقتی مطمئن می شوی که لابه لای حرف هایش، از نسرین ستوده وکیل زندانی چندین متهم امنیتی دفاع می کند. سخنی که با تعجب حضار مواجه شده و جوانی می پرسد: این ستوده که گفت، کی هست؟ چیکار به بنزین داره؟

بیشتر حاضرین در اطراف این هسته زنانه را جوانانی تشکیل می دهند که بی توجه به درخواست های مکرر حاج خانم ها برای نشستن، همچنان ایستاده اند و واکنش خاصی به دست زدن های گاه و بیگاه آن ها نشان نمی دهند.

مردم، اعتراض دارند و این اعتراض کاملا به حق است ولی مشکل انحراف دوباره این جریان و موج سواری عده ای برای بهره برداری سیاسی از آن است. خیلی سوال ها است که دولت باید جواب بدهد. چرا طرح سهمیه بندی را تعطیل کرد و چندین سال بعد که مصرف و قاچاق سوخت افسار پاره کرد، دوباره آن را به بدترین شکل ممکن و در اوج بی تدبیری احیا نمود.

دولت بایستی جوابگوی سوء مدیریت ها و بی مسئولیت هایش و تورم و رکود شدید این سال ها باشد. دولت نمی تواند با فرافکنی از مسئولیت پاسخگویی شانه خالی کند و مواجب بگیرانش طوری فضاسازی کنند که همه در وضعیت پیش آمده مقصر باشند به جز #دولت.

همان هایی که روزی قشر خاکستری جامعه را برای انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور توجیه کردند،با همان روش ها امروز تلاش دارند میدان دار اعتراض های منطقی مردم شده و با ایجاد آشوب و بلوا مقصران اصلی این وضعیت را از طوفان انتقادات مردمی دور نگه دارند.

تجمع در نجف آباد

تجمع در نجف آباد

نجف آباد نیوز

اینستاگرام