دادستان نجف آباد، به اصفهان رفت+ تصاویر تودیع و معارفه
دادستان نجف آباد، به اصفهان رفت+ تصاویر تودیع و معارفه
ایمنا: در مراسمی که پیش از ظهر دیروز به میزبانی سالن اجتماعات بنیاد آیت‌الله خامنه‌ای نجف‌آباد با حضور مسئولان ارشد شهرستان و دادستان عمومی و انقلاب اصفهان برگزار شد، محمدرضا توکلی دادستان سه سال اخیر این شهر به عنوان معاون دادستان اصفهان معرفی شد.

دادستان نجف آباد، به اصفهان رفت+ تصاویر تودیع و معارفه

ایمنا: در مراسمی که پیش از ظهر دیروز به میزبانی سالن اجتماعات بنیاد آیت‌الله خامنه‌ای نجف‌آباد با حضور مسئولان ارشد شهرستان و دادستان عمومی و انقلاب اصفهان برگزار شد، محمدرضا توکلی دادستان سه سال اخیر این شهر به عنوان معاون دادستان اصفهان معرفی شد.

در این مراسم علی اصفهانی دادستان اصفهان در سخنانی با اشاره به تداوم رویکرد قوه قضاییه در برخورد با انواع فساد، دفاع از حقوق عامه و کمک به تحقق عدالت، از تقویت و شفاف شدن این روند در مدیریت جدید این قوه سخن گفت و اضافه کرد: در گام دوم انقلاب به مدیرانی جوان، انقلابی و سالم نیاز داریم که خوشبختانه در گوشه و کنار شاهد رشد به کارگیری این گروه هستیم.

اصفهانی موفقیت قوه قضاییه در اجرای وظایف محوله را منوط به همکاری دیگر دستگاه‌ها دانست و اعلام نمود: مردم دیگر از شعار دادن خسته شده‌اند و صادقانه باید در مسیر حل مشکلات آن‌ها تلاش کرد. اگر هر کس در مسئولیتی که دارد به شکل درست وظیفه‌اش را انجام دهد، شاهد کاهش معضلات خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بالا بودن میزان ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی را گواهی بر وجود برخی مشکلات در عملکرد دیگر دستگاه‌ها و در عین حال اعتماد مردم به این مجموعه برای احقاق حقوق‌شان دانست و خاطر نشان کرد: اولویت ما مبارزه با مفاسد اقتصادی است ولی در عین حال نباید برای تولید و اقتصاد مانع تراشی کرده و شجاعت انجام کار را از مدیران گرفت.

تودیع و معارفه دادستان نجف آباد

محمد رضا توکلی (سمت راست) و علی زارع

فعالیت سه قاضی در اتاق ۹ متری

محمدرضا توکلی معاون جدید دادستان اصفهان نیز در مراسم تودیع خود از دادستانی نجف‌آباد از کمبود فضای فیزیکی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات دادگستری شهرستان نام برد و گفت: در آخرین روزهای کاری‌ام در نجف‌آباد، رکورد جدیدی به ثبت رساندیم و سه قاضی به صورت همزمان در یک اتاق ۹ متری کار می‌کردیم.

توکلی از کمبود پنجاه درصدی کادر قضایی و هفتاد درصدی کادر اداری دادگستری شهرستان به عنوان عاملی در مسیر اطاله دادرسی گفت و اضافه کرد: با این امکانات و نیروی انسانی، اجرای عدالت بسیار سخت است ولی همکاران بنده با از خودگذشتگی و تلاش شبانه‌روزی به میزان قابل توجهی توانستند اعتماد عمومی مردم نسبت به این مجموعه را افزایش دهند.

توکلی در ادامه نیز به بیان گوشه‌هایی از عملکرد سه ساله خود در دادستانی نجف‌آباد پرداخت که در این میان مبارزه با زمین‌خواری، برخورد قاطع با مظاهر فساد و هنجارشکنی، تحقق حقوق عامه در پرونده‌هایی مانند کاشی نیلو و اصفهان در کنار جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی ملی و طبیعی در زمره شاخص‌ترین موارد مطرح شده بودند.

درخواست تکمیل ساختمان شورای حل اختلاف

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس نیز در این برنامه ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه دادگستری شهرستان در سال‌های اخیر و رویکرد مدیریت جدید قوه قضاییه در احیاء اعتماد مردمی اضافه داشت: چند سال پیش درخواست داشتیم که مسئولان استان عنایت ویژه‌ای نسبت به ساختمان در دست ساخت شورای حل اختلاف شهرستان داشته باشند که تا حدود زیادی اجابت شده و زیربنای این مجموعه از ۳۵۰ متر مربع به ۲۱۰۰ متر مربع افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: قرار شد برای اولین بار در کشور و در اقدامی بی‌نظیر خیرین و مجموعه‌های مختلف شهرستان ۳۵۰ میلیون تومان از هزینه ساخت این مجموعه را تامین کنند که تا این لحظه یکصد و شصت میلیون تومان آن محقق شده و باقیمانده آن نیز تامین خواهد شد و امیدواریم مجموعه استان نیز کمک بیشتری به اتمام این پروژه داشته باشند.

تاکید بر استقلال دستگاه قضایی و عدم مکاتبه دفتر نماینده با این مجموعه به جز در دو مورد شامل برخی مشکلات بیمارستان شهید محمد منتظری و خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست شهید مرتضوی دیگر موردی بود که ابوترابی با بیان آن اظهار داشت: در کنار قانون چک که به مرحله اجرا رسیده، طرح ثبت اسناد عادی در سامانه و تجهیز خودروها به مکان یاب های ملی نیز در دستور تدوین قرار دارند که با عملیاتی شدن آن ها، آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسناتی امام جمعه نجف‌آباد هم در مراسم معارفه علی زارع به عنوان دادستان جدید نجف‌آباد که پیش از این مسئولیت‌هایی مانند معاون دادستانی و ریاست شعبه کیفری این شهر را در کارنامه دارد، گفت: با وجود کارهای بسیار خوبی که در حوزه قضایی شهرستان انجام شده ولی همچنان مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و در کنار آن هم بایستی روی موضوع کاهش ورودی پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم کار کرد.

تصاویر بیشتر از این برنامه

نجف آباد نیوز