دانشجوی دانشگاه آزاد نجف آباد طلای جشنواره اختراعات جهانی را کسب کرد
دانشجوی دانشگاه آزاد نجف آباد طلای جشنواره اختراعات جهانی را کسب کرد

در جشنواره اختراعات جهانی کره جنوبی فرزاد اشتری دانشجوی رشته رباتیک و از اعضای انجمن علمی مکانیک دانشگاه نجف آباد موفق به کسب مدال طلا در کلاس مهندسی دریا شد. فرزاد اشتری برنده مدال طلا جشنواره اختراعات جهانی کره جنوبی، در این باره گفت: جشنواره اختراعات کره جنوبی هر ساله با هدف جمع آوری جدیدترین ایده […]

در جشنواره اختراعات جهانی کره جنوبی فرزاد اشتری دانشجوی رشته رباتیک و از اعضای انجمن علمی مکانیک دانشگاه نجف آباد موفق به کسب مدال طلا در کلاس مهندسی دریا شد.

فرزاد اشتری برنده مدال طلا جشنواره اختراعات جهانی کره جنوبی، در این باره گفت: جشنواره اختراعات کره جنوبی هر ساله با هدف جمع آوری جدیدترین ایده های مخترعین برتر جهان برگزار می شود.
اشتری تصریح کرد: طرح زیردریایی کنترل از راه دور با پلت فرم جدید و ابتکاری نوک تیز تمام کربنی برای اولین بار در جهان طراحی شده است و توانست دید جهانی نسبت به زیردریایی های با نوک تیز را تغییر دهد.
وی افزود: این طرح پس از چهار سال مطالعه و آزمایش های تحلیلی و عملی بر روی انواع زیردریایی طراحی شد و ساخت آن یک سال به طول انجامید. هزینه ی اجرای این طرح صد و چهارده میلیون ریال برآورد شده بود اما با ابتکاراتی هزینه ی نهایی طرح به هشتاد میلیون ریال کاهش پیدا کرد.
اشتری یاد آور شد: در پایان جشنواره این اختراع به عنوان اختراع برتر سال از طرف کشور آلمان شناخته و موفق به کسب طلای ویژه ی این جشنواره هم شد.

منبع:خبرگزاری ایمنا