دانشگاه آزاد نجف آباد بدون داشتن یک مربی ۱۱۰ نفر فوق لیسانس حسابداری گرفته است
دانشگاه آزاد نجف آباد بدون داشتن یک مربی ۱۱۰ نفر فوق لیسانس حسابداری گرفته است

اشتباه عجیب یک دانشگاه ایرانی؛ پذیرش ۱۱۰ دانشجوی فوق لیسانس بدون داشتن حتی یک مربی! [box type=”shadow” ]ما نمی‌گوییم دانشگاه آزاد یا پیام نور را ببندید یا به آنها کمک نکنید، بلکه حرف ما این است که به ما هم کمک کنید، دانشگاه آزاد نجف آباد بدون داشتن یک مربی ۱۱۰ نفر فوق لیسانس حسابداری […]

اشتباه عجیب یک دانشگاه ایرانی؛ پذیرش ۱۱۰ دانشجوی فوق لیسانس بدون داشتن حتی یک مربی!

[box type=”shadow” ]ما نمی‌گوییم دانشگاه آزاد یا پیام نور را ببندید یا به آنها کمک نکنید، بلکه حرف ما این است که به ما هم کمک کنید، دانشگاه آزاد نجف آباد بدون داشتن یک مربی ۱۱۰ نفر فوق لیسانس حسابداری گرفته است و زمانی که از رییس دانشگاه می‌پرسیم، می‌گوید که اشتباه شده است.[/box]

آهون منش دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: ما نمی‌گوییم دانشگاه آزاد یا پیام نور را ببندید یا به آنها کمک نکنید، بلکه حرف ما این است که به ما هم کمک کنید، دانشگاه آزاد نجف آباد بدون داشتن یک مربی ۱۱۰ نفر فوق لیسانس حسابداری گرفته است و زمانی که از رییس دانشگاه می‌پرسیم، می‌گوید که اشتباه شده، این تعداد را به ما داده‌اند و ما نمی‌توانیم برگردانیم. خواهش من این است که از این اشتباه‌ها در مورد ما هم انجام دهید و در رفتار با دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی استانداردهای یکسان در نظر بگیرید.

شبکه ایران: این فعال دانشجویی با ابراز امیدواری از رای اعتماد مجلس به دکتر توفیقی، اظهارکرد: با این رای اعتماد ، نظام آموزش عالی می تواند از خدمات دکتر توفیقی در این حوزه استفاه کند.

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، آهون منش دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همچنین درباره دلایل خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی، گفت: یکی از این دلایل، پذیرش دانشجو در تمام مقاطع کاردانی و کارشناسی به تعداد خارج از عرف در دانشگاه آزاد و همچنین رشد غیر منطقی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور است که هر دو این دانشگاه‌ها از حمایت‌های قانونی و تریبون‌های عمومی مثل تلویزیون و … برای تبلیغ برخوردار هستند.

وی افزود: دیگر این که دانشگاه های اسلامی و پیام نور اعلام کردند که در تمام مقاطع بدون کنکور دانشجو می پذیرند و این امر موجب شده است که توجه بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه های غیر انتفاعی ، به سمت دانشگاه های آزاد و پیام نور جلب شده و توان رقابت از ما سلب شده است و این یعنی مرگ تدریجی این موسسات . از این رو ما از سرپرست وزارت علوم خواستیم که همانگونه که عدالت آموزشی ایجاب می کند، اگر چنین مجوزی به دانشگاه های پیام نور و آزاد داده می شود، به دانشگاه های غیر انتفاعی هم داده شود.

وی افزود: همچنین ایجاد سازمان یا حوزه معاونت برای غیرانتفاعی‌ها، تخصیص سهمیه بیشتری از بورسیه‌های دکتری به آنها،‌ توجه جدی به منطقی شدن شهریه‌ها بر اساس نرخ حقیقی تورم، کاهش تعداد دانشجویان کارشناسی در بخش دولتی و واگذاری آنها به دانشگاه‌های غیر دولتی و پرداخت یارانه‌های غذای دانشجویی که از دیماه سال گذشته پرداخت نشده است از دیگر درخواست‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی از وزارت علوم است.

دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همچنین گفت: ما ۳۵۸ موسسه غیر انتفاعی دارای مجوز در کشور داریم که ۴۷۰۰۰۰ دانشجو در آن ها مشغول به تحصیل هستند و ادامه داد : ۷۰ در صد این دانشگاه های غیر انتفاعی، هیات امنا دارند .مشکل آنهایی هم که هیات امنا ندارند ، این است که برای انتخاب هیات امنا گزینش بسیار سختی وجود دارد و پروسه زمانی آن بسیار طولانی است.

وی همچنین در حاشیه این گردهمایی به خبر نگاران گفت: دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی مشکلات بسیار زیادی دارند که برخی از آن ها در این نشست با دکتر توفیقی مطرح شد که پاسخهای بسیار خوب و قانع کننده ای از ایشان گرفتیم و جلسه بسیار بسیار مفید بود . مهم ترین درخواست کمک ما از ایشان درباره ظرفیت خالی این موسسات بود .
وی همچنین در ادامه تصریح کرد دانشگاه های غیر انتفاعی نسبت به کیفیت آموزش عالی توجه بیشتری دارند ؛ به طوری که طبق آمار، قبولی و پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه های غیر انتفاعی در دوره کارشناسی ارشد بعد از دانشگاه های دولتی و در رتبه دوم قرار دارد.