درآمد ۴۸۰ میلیونی موقوفات نجف آباد
درآمد ۴۸۰ میلیونی موقوفات نجف آباد
ایسنا: رییس اداره اوقاف نجف آباد گفت: این شهرستان در مجموع 534 موقوفه دارد که از این تعداد چهل مورد در سال جاری وقف شده اند. موقوفات شهرستان سالیانه نزدیک به چهارصد و هشتاد میلیون تومان در آمد دارند.

درآمد ۴۸۰ میلیونی موقوفات نجف آباد

ایسنا: رییس اداره اوقاف نجف آباد گفت: این شهرستان در مجموع ۵۳۴ موقوفه دارد که از این تعداد چهل مورد در سال جاری وقف شده اند. موقوفات شهرستان سالیانه نزدیک به چهارصد و هشتاد میلیون تومان در آمد دارند که بخشی از آن صرف اموری مانند آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد، کمک هزینه تهیه جهیزیه، ذبح گوسفند و توزیع در میان خانواده های نیازمند و تامین اقلام دارویی بیماران نیازمند می شود.

حجت الاسلام روح الله بیدرام در نشست خبری به مناسبت دهه وقف گفت:موقوفه های شهرستان نجف آباد شامل ۲۶۹ نیت مذهبی، ۹۲ نیت خیریه، ۱۵۳ نیت اجتماعی، ۳۵۹ نیت تامین مخارج مساجد، پنج نیت عتبات عالیات، دو نیت بقاع متبرکه و ۱۲ نیت حوزه های علمیه است.

بیدرام با اشاره به وجود بیش از هزار رقبه به عنوان زیرمجموعه موقوفات شهرستان اعلام داشت: به دلیل نقش پیامبر اکرم در ترویج سنت حسنه وقف،۲۷صفر تا هفتم ربیع الاول را به عنوان دهه وقف نامگذاری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: طی هفته های اخیر نیز اولین وقف نامه کشور به خط بریل توسط یکی از روشندلان شهرستان به ثبت رسیده که طی آن منزل شخصی این خیر، وقف برگزاری جلسات قرآنی شده است.

رییس اوقاف

روح الله بیدرام

نجف آباد نیوز