درخشش دانشجویان واحد نجف آباد در اولین جشنواره نانو دانشگاه آزاد
درخشش دانشجویان واحد نجف آباد در اولین جشنواره نانو دانشگاه آزاد

امیر همایون مقدادی اصفهانی و امید ترابی در اولین دوره مسابقات سراسری و جنشواره نانو دانشگاه آزاد با قرار گرفتن در بین نفرات منتخب خوش درخشیدند. اثر ارائه شده توسط  امیر همایون مقدادی اصفهانی در این رقابت ها شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه یک میلیون تومانی و  و امید ترابی از همین دانشگاه به […]

امیر همایون مقدادی اصفهانی و امید ترابی در اولین دوره مسابقات سراسری و جنشواره نانو دانشگاه آزاد با قرار گرفتن در بین نفرات منتخب خوش درخشیدند.

اثر ارائه شده توسط  امیر همایون مقدادی اصفهانی در این رقابت ها شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه یک میلیون تومانی و  و امید ترابی از همین دانشگاه به دلیل «سنتز و مشخصه یابی نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی AL/B4C-AIB12-AL2O2 با روش مکانوشیمیایی» موفق به دریافت لوح تقدیر ، تندیس و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، آثار برگزیدگان اولین دوره مسابقات سراسری و جشنواره نانو دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه نهایی داوری بر اساس امتیازات محاسبه شده، بروندادهای علمی و سایر معیارهای کیفی به عنوان اثرات برتر انتخاب شدند.

در این مراسم محمد علی به نژادی از دانشگاه آزاد تبریز به دلیل اثر «دوپینگ همزمان نقره و مس بر روی نانو ذرات تیتانیوم دی اکسید سنتزی و تجاری به روش تلقیح و بررسی فعالیت فتوکاتالیزوری این ذرات» موفق به دریافت لوح تقدیر، تندیس و ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی شد.

شاداب شهسواری از واحد علوم و تحقیقات تهران با اثر «ساخت سامانه دارویی آهسته رهش آسیکلوویر در مقیاس نانو، جمشید نجف پور از واحد علوم تحقیقات تهران برای «بررسی خواص الکترونیکی شیمیایی ترکیبات نانو تیوب کربن زیگزاگ و کایرال در اتصال با نیمه های های PNP و NPN » و محمد شکری از واحد تهران شمال به دلیل «تهیه و شناسایی نانو ذرات فلزات نجیب به روش میکرو امولسیونی» موفق به دریافت لوح تقدیر، تندیس و یک میلیون تومان وجه نقد شدند.

همچنین اثرات میر عبدالله سید سجادی از دانشگاه آزاد تنکابن، سعید جعفری مهر آبادی از دانشگاه آزاد اراک، امیر همایون مقدادی اصفهانی از دانشگاه آزاد نجف آباد، عبدالرضا محمدی ناوچی از دانشگاه آزاد دامغان، بابک صادقی از دانشگاه آزاد تنکابن و مجتبی صلواتی از دانشگاه آزاد زنجان نیز به عنوان اثرات برتر اعلام شد و این افراد نیز لوح تقدیر، تندیس و یک میلیون تومان وجه نقد دریافت کردند.

محمد تقی حسین نژاد از واحد علوم تحقیقات تهران به دلیل «لایه نشانی فیلم های نازک نیترید فلزی بر روی استیل به وسیله دستگاه پلاسمای کانونی»، حامد علی زاده از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اثر «بررسی اثرات ضد میکروبی نانو ذرات نقره بر روی بروسلا آبورتوس ۵۴۴ و بروسلا ملی تنسیس M16 در شرایط آزمایشگاهی ، کشت سلولی و مدل حیوانی» و امید ترابی از دانشگاه آزاد نجف آباد به دلیل «سنتز و مشخصه یابی نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی AL/B4C-AIB12-AL2O2 با روش مکانوشیمیایی» موفق به دریافت لوح تقدیر ، تندیس و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد شدند.

همچنین در این دور از مسابقات دو مجله International Nano Letters از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و International Journal of Nano Dimension از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به عنوان مجلات برتر انتخاب شدند و لوح تقدیر، تندیس و پنج میلیون تومان گرنت دریافت کردند.

مرجان پدیدار از دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان نیز به دلیل اثر خود در رابطه با «کاربرد نانو رس های مونت موریلونیت در بیابان زدایی» موفق به دریافت لوح تقدیر، تندیس و یک میلیون تومان وجه نقد شد.

کیوان اوضاعی دانش آموخته واحد نراق – تهران جنوب به دلیل اثر Strontium cerste nanoparticle synthesis method موفق به دریافت ۷۵۰ هزار تومان وجه نقد شد.

همچنین در این مراسم کتاب «نانو سیالات و کاربرد آنها در نیروگاه های هسته ای» از واحد علوم تحقیقات تهران به عنوان کتاب برتر اعلام شد و لوح تقدیر، تندیس و یک میلیون تومان وجه نقد دریافت کرد.

نخستین مسابقه و جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی به همت واحد علوم دارویی این دانشگاه و با همکاری واحدهای تهران مرکز و علوم-تحقیقات روز چهارشنبه در مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

در این مسابقه و جشنواره از بین آثار داوری شده ۸۵۰ اثر شامل مقالات ISI، پایان نامه ها، ثبت اختراع، پیش محصول، مجلات و کتاب ها درحوزه های نانوشیمی، نانوفیزیک، نانوپزشکی، نانوالکترونیک، نانومحاسباتی، نانوبیوتکنولوژی و نانومواد پذیرفته و ارایه شدند.

همچنین ۳۰ واحد فعال و برتر دانشگاه آزاد در حوزه نانو، انجمن علمی نانوفناوری، انجمن نانوفناوری علوم پژشکی و ستاد توسعه فناوری نانو در غرفه هایی به ارایه دستاوردها و معرفی فعالیت های خود پرداختند.