درخشش واحد نجف‌آباد در مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی
درخشش واحد نجف‌آباد در مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی

تیم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد توانست در رقابت با ۵۷ تیم شرکت کننده در مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی، مقام اول را کسب کند. به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، در نخستین دوره این مسابقات که به میزبانی دانشگاه امام علی (ع) استان یزد برگزار شد، سازه ساخته شده به وسیله تیم […]

تیم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد توانست در رقابت با ۵۷ تیم شرکت کننده در مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی، مقام اول را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، در نخستین دوره این مسابقات که به میزبانی دانشگاه امام علی (ع) استان یزد برگزار شد، سازه ساخته شده به وسیله تیم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با راهنمایی سیداسماعیل محمدیان و سرپرستی محسن سلطانی و محمدرضا سواری، توانست با تحمل وزنه ۶۳۷ کیلوگرمی در گرایش سازه‌های سنگین، مقام اول را کسب کند.

این تیم با شرکت در گرایش راندمانی با ساخت سازه‌ای با تحمل وزن ۹/۱۷۳ کیلوگرم و راندمان ۱۵۳۰ رتبه چهارم این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

سازه ماکارونی که تنها از چسب و ماکارونی با حداکثر وزن ۴۵۰ گرم ساخته می‌شوند، این امکان را به دانشجویان می‌دهد که با استفاده از مصالح ارزان، سبک و قابل دسترس (ماکارونی به جای بتن و فولاد) دست به طراحی و ساخت سازه‌های مختلف زده و با استفاده از تحلیل سازه‌ها و با بکارگیری نرم افزارهای کامپیوتری به طراحی و آنالیز سازه مورد نظر بپردازند و مطالب تئوری را به صورت عملی فراگیرند.

بهترین سازه باید بتواند نیرویی تا چندین برابر وزن خود را تحمل کند. اکنون بالا‌ترین رکورد در کشور تحمل وزن۸۰۰ کیلوگرم است.