آیت الله سید جلال الدین طاهری اولین امام جمعه اصفهان به رحمت ایزدی پیوست.
آیت الله سید جلال الدین طاهری اولین امام جمعه اصفهان به رحمت ایزدی پیوست.

آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه سابق اصفهان صبح امروز بر اثر کهولت سن در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان به رحمت ایزدی پیوست. وی از چندی قبل به دلیل وضعیت تنفسی بد در بیمارستان بستری شده بود. وی در سالهای اخیر از بیماری تنفسی رنج می برد که با کهولت سن شدت بیشتری […]

آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه سابق اصفهان صبح امروز بر اثر کهولت سن در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان به رحمت ایزدی پیوست.

وی از چندی قبل به دلیل وضعیت تنفسی بد در بیمارستان بستری شده بود. وی در سالهای اخیر از بیماری تنفسی رنج می برد که با کهولت سن شدت بیشتری یافت.

22721

 آیت الله سید جلال الدین طاهری متولد سال ۱۳۰۵ در یکی از محله‌های قدیمی شهر اصفهان به نام حسین آباد در قسمت جنوبی اصفهان در مجاورت محله سیچان و پاچنار متولد شد.

وی دانش آموخته دیپلمه رشته علوم انسانی به سال ۱۳۲۵ است. وی همچنین دانش آموخته انجمن ایران و فرانسه است و به زبانهای عربی و فرانسه تسلط کامل دارد. طاهری از مبارزین سرسخت دوران محمدرضا پهلوی در دوران قبل از انقلاب بود. او اولین امام جمعه شهر اصفهان بود به طوریکه قبل ازانقلاب نیز به اصرار حضرت امام اقدام به برگزاری نماز جمعه در مسجد اعظم حسین آباد نمود. سید جلال‌الدین طاهری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان و نماینده استان اصفهان در مجلس خبرگان قانون اساسی و همچنین مجلس خبرگان رهبری بود.

از وی تاکنون چندین جلد کتاب به زبان عربی منتشر شده‌است. او در سال ۱۳۷۸ ضمن شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری،  با بیش از یک میلیون رای به عنوان منتخب مردم اصفهان برگزیده شد.

مراسم تشییع روز سه شنبه ۱۴ خرداد ساعت ۸ صبح از مسجد اعظم حسین آباد به سمت مسجد مصلی و سپس در گلستان شهدا در جوار شهدای عالی قدر دفاع مقدس به خاک سپرده خواهند شد.

مراسم ترحیم روز چهارشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در مسجد سید اصفهان برگزار خواهد شد.