در نوروز امسال صورت گرفت:  بازدید روزانه دویست نفر از اولین خانه تاریخی بازسازی شده نجف آباد
در نوروز امسال صورت گرفت:  بازدید روزانه دویست نفر از اولین خانه تاریخی بازسازی شده نجف آباد

خبرگزاری ایمنا: خانه تاریخی لطفی نجف آباد که با پایان کار بازسازی خود در ایام نوروز امسال میزبان شهروندان و مسافران نوروزی شده علاوه بر میزبانی دویست نفر در روز بهترین انگیزه را برای حفظ و مرمت خانه های قدیمی در این شهر را فراهم کرده است. به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد این […]

خبرگزاری ایمنا: خانه تاریخی لطفی نجف آباد که با پایان کار بازسازی خود در ایام نوروز امسال میزبان شهروندان و مسافران نوروزی شده علاوه بر میزبانی دویست نفر در روز بهترین انگیزه را برای حفظ و مرمت خانه های قدیمی در این شهر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد این خانه که با هزینه نزدیک به دویست میلیون تومانی به عنوان اولین نمونه در این شهر طی دو سال اخیر خریداری و باز سازی شده در ایام نوروز با وجود تبلیغات نسبتا ضعیف صورت گرفته توانسته پس از ارگ تاریخی هفت برج خارون بیشترین تعداد مسافران نوروزی و شهروندان علاقه مند را به خود جلب کند.

از نکات قابل توجه در مورد این اثر تاریخی دوره قاجاریه می توان به ایجاد انگیزه حفظ و بازسازی خانه های تاریخی مشابه در بین مردم اشاره کرد به طوریکه در همین مدت کوتاه درخواستهای زیادی جهت بازدید اعضای شرکت توسعه گردشگری نجف آباد از نمونه های مشابه در سطح شهر مطرح شده که این امر در صورت همکاری دستگاه های دولتی مختلف می تواند مجموعه خانه های تاریخی این شهرستان را به یکی از قطب های جذب گردشگر طی سالهای آینده تبدیل کند.

لازم به ذکر است که طی هفته های اخیر شهرداری نجف آباد نیز یکی دیگر از خانه های تاریخی این شهر را با همکاری مردم جهت تبدیل به موزه مردم شناسی خریداری کرده که در حال حاضر این اثر مراحل مرمت خود را پشت سر می گذارد.