دستگیری شکارچیان غیر مجاز در قمیشلو
دستگیری شکارچیان غیر مجاز در قمیشلو

ایگاه خبری فکر سبز :  ۲۷ مهر ۹۳ محیط بانان پارک ملی قمیشلو در حال گشت در محوطه پارک ملی به ۴ نفر متخلف برخوردند که گویی به جنگ با طبیعت برخاسته اند. پس از بازجویی به عمل آمده، ضمن کشف و ضبط دو قبضه اسلحه غیر مجاز برنو و بالغ بر ۵۰ فشنگ شکاری […]

ایگاه خبری فکر سبز :  ۲۷ مهر ۹۳ محیط بانان پارک ملی قمیشلو در حال گشت در محوطه پارک ملی به ۴ نفر متخلف برخوردند که گویی به جنگ با طبیعت برخاسته اند. پس از بازجویی به عمل آمده، ضمن کشف و ضبط دو قبضه اسلحه غیر مجاز برنو و بالغ بر ۵۰ فشنگ شکاری گویی شکارچیان این بار به جنگ تنوع زیستی برخاسته اند، البته دشمنانی که برخاسته از وطن، از دیار یاسوج می باشند و شوربختانه مشخص شد که دو نفر از جوامع محلی این شکارچیان حرفه ای را وارد محیط کرده اند. جوامع محلی که می توانند یکی از پتانسیل ها در جذب اکوتوریسم باشند ولی به دلیل نبود فرهنگ سازی فراگیر به یکی از مشکلات در تمامی زیست بوم های کشور تبدیل شده اند.
شکارچیان صبح امروز به مراجع قضایی بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون ارجاع داده شدند و جای امید است که قاضی پرونده در دولت تدبیر و امید، امید محیط زیستی ها را نا امید نکند و اقدامی شایسته و درخور محیط زیست انجام دهد.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو در ۴۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان واقع شده است. وسعت پارک ملی قمیشلو ۲۹۸۸۶ هکتار و وسعت پناهگاه حیات وحش قمیشلو ۸۳۸۸۸ هکتار می باشد. گفته می شود پارک ملی قمیشلو قدیمی منطقه حفاظت شده جهان است. ۱۵۰ سال قبل ظل السلطان پسر بزرگ ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان قمیشلو را بعنوان قرق و شگارگاه اختصاصی اعلام و حتی از چرای دام در این منطقه جلوگیری نمود. در سال ۱۳۴۳ کانون شکار ایران این منطقه را با وسعت ۳۷هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده در نظر گرفت. در سال ۱۳۵۰منطقه سیاه کوه و عمر کوه در مجاور منطقه حفاظت شده به عنوان منطقه شکار ممنوع تصویب شد. در سال ۱۳۷۴با الحاق دو منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع، پناهگاه حیات وحش قمیشلو به تصویب رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۶ با الحاق سه منطقه امن کرالیاس، کهوک و لاسمیان، محدوده ای با وسعت ۲۹۸۸۶ هکتار طی مصوبه شماره ۲۹۷ مورخ ۱۳۸۶/۱۱/۱۲ از این پناهگاه به پارک ملی ارتقاء سطح پیدا کرد.
گزارش از : نوید حسنی