دستگیری عوامل سرقت به عنف در نجف آباد
دستگیری عوامل سرقت به عنف در نجف آباد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام باندی بین‌المللی که با پوشش توریست به بهانه معاوضه ارز با پول ایرانی از مردم در ۱۴ استان کشور و کشورهای همسایه اقدام به کف زنی و سرقت کرده بودند خبر داد. سردارعبدالرضا آقاخانی گفت: در پی واصل شدن شکایت‌هایی در خصوص سرقت به عنف تحت پوشش مامور در […]

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام باندی بین‌المللی که با پوشش توریست به بهانه معاوضه ارز با پول ایرانی از مردم در ۱۴ استان کشور و کشورهای همسایه اقدام به کف زنی و سرقت کرده بودند خبر داد.
سردارعبدالرضا آقاخانی گفت: در پی واصل شدن شکایت‌هایی در خصوص سرقت به عنف تحت پوشش مامور در شهرستان‌های کاشان، خمینی شهر و نجف آباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای یک باند چهارنفره با معرفی خود به عنوان مامور وارد منازل شاکیان شده و پس از بستن دست و پای آنها اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات کرده و متواری می‌شدند که تنها در یک مورد اقدام به سرقت ۸۰۰میلیون ریال طلاجات کرده بودند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی کارآگاهان و جمع آوری مدارک و مستندات لازم، چهره و هویت اصلی متهمان به دست آمد که نشان می‌داد این افراد از گروه‌های تبهکاری و خطرناک بین‌المللی هستند که سرقت مسلحانه، سرقت تحت پوشش مامور، سرقت از طریق کف زنی با پوشش توریست قلابی از مهمترین جرایم آنها به شمار می‌آید.

سردار آقاخانی با بیان اینکه تحقیقات پلیس حکایت از وقوع سرقت از طریق کف زنی با پوشش توریست قلابی توسط متهمان در اصفهان و ۱۴ استان دیگر کشور داشت گفت: از آنجا که این افراد به طور مرتب در حال تردد هستند سرانجام با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی ویژه رد پای این افراد در کشور عراق به دست آمد که بلافاصله اکیپی از کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت به عنف با نیابت قضایی به استان کرمانشاه عزیمت کرده و پس از یک هفته اجرای طرح کمین و شکار توانستند چهار سارق مورد نظر را طی یک عملیات دقیق و حساب شده هنگام ورود به خاک کشور از طریق مرز قصر شیرین شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: متهمان در کشور عراق و در استان‌های دیگر کشور با مراجعه به مردم خود را به عنوان توریست معرفی و از آنان می‌خواستند که ارز خارجی آنها را با پول ایرانی معاوضه نمایند و از آنجا که این متهمان به زبان‌های خارجی مسلط و خود را به چهره‌های افراد خارجی مبدل می‌کردند به همین خاطر کسی به آنها شک نمی‌کرد و هنگام معاوضه پول‌ها با شگرد و طرفند خاصی اقدام به سرقت وجوه نقد می‌کردند.

سردار آقاخانی تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سرقت‌های تحت پوشش مامور و ۳۰۰ میلیون ریال از طریق کف زنی توسط سارقان دستگیر شده کشف شده گفت: در بازرسی از ساک همراه آنان ۱۶۰ دلار، ۵۰۰ هزار دینار و دو میلیون ریال وجه نقد کشور مان کشف شده است. وی افزود: تردد این سارقان در استان‌های قم، فارس، بوشهر، هرمزگان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه، یزد، خوزستان، کردستان، لرستان، همدان و البرز و تعدادی از کشورهای همسایه به تایید رسیده که تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده از سارقان حرفه ای، سابقه‌دار و از تبهکاران خطرناک بین‌المللی هستند، انهدام این باند را یکی از موفقیت‌های پلیس آگاهی استان عنوان کرد وگفت: به مردم توصیه می‌کنبم هنگام مواجهه با افرادی که دارای چهره‌های گمراه کننده بوده و به صورت دست و پا شکسته خود را توریست خارجی معرفی و درخواست معاوضه ارز با پول ایرانی دارند حتماً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را درجریان بگذارند.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی