دشمنان، ۷ تیر را پایان انقلاب می دانستند/ عزت ملت با هیچ تهدید و تحریمی از بین نخواهد رفت
دشمنان، ۷ تیر را پایان انقلاب می دانستند/ عزت ملت با هیچ تهدید و تحریمی از بین نخواهد رفت

[box type=”shadow” ]حجت الاسلام حسناتی گفت: دشمنان تصور می کردند که با فاجعه ۷ تیر انقلاب از میان خواهد رفت و امروز نیز به تصور خود با تحریم ها، تهدیدها و کارشکنی های مذاکرات در پی از میان بردن انقلاب و عزت این مردم هستند. [/box] حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام […]

[box type=”shadow” ]حجت الاسلام حسناتی گفت: دشمنان تصور می کردند که با فاجعه ۷ تیر انقلاب از میان خواهد رفت و امروز نیز به تصور خود با تحریم ها، تهدیدها و کارشکنی های مذاکرات در پی از میان بردن انقلاب و عزت این مردم هستند. [/box]

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی دومین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به واقعه هفتم تیر و آغاز هفته قوه قضائیه گفت: وقتی دشمنان انقلاب در لباس منافقین نتوانستند در ۶ تیرماه در سوء قصد به رهبر معظم انقلاب پیروز شوند، در توطئه ای بزرگ‌تر با کمک مستکبران عالم فاجعه‌ای بزرگتر را رقم زدند.

وی با اشاره به بصیرت و هوشیاری مردم در این توطئه های دشمن افزود: دشمن به خیال خام خود تصور می کرد که بعد از فاجعه ۷ تیر، انقلاب تمام خواهد شد ولی بار دیگر مردم با حضور در صحنه نشان دادند که همان طور که امام خمینی فرمود، این انقلاب بر دوش تک تک افراد این ملت است، با شهادت چند نفر این انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد.

حجت الاسلام حسناتی با بیان این نکته که ناراحتی اصلی دشمنان از همان ابتدای انقلاب بر سر یک کلمه بود، تصریح کرد: دشمنان این انقلاب و اسلام تنها وحشتشان از یک کلمه و آن کلمه لااله الاالله است که همان رمز توحید و وحدت و یکپارچگی ملت های مسلمان و مظلوم تاریخ است.

وی در ادامه بیان داشت: آنان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در مسائلی چون تحریم ها و تهدیدها و حتی در مسأله مذاکرات هسته ای و زیاده خواهی هایی که در پشت پرده مذاکرات داشتند و امروز علنی شده است، تنها گواه یک نکته است که آنان هدفی جز از میان بردن انقلاب و اسلام و وحدت کلمه میان این مردم ندارند.

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با اشاره یه این که دشمن هیچ حد و مرزی برای زیاده خواهی و سلطه خود بر کشورها قائل نیست، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه در این مرحله مذاکرات می خواهند با تمام توان خود از تهدید، تحریم، تحقیر، روبروی علم و فناوری جوانان ما بایستند و ما را ذلیل و خوار کنند ولی مکتب اسلام و تشیع هیچ گاه ذلت و خواری را به خود ندیده است.

وی با بیان  این مطلب که اگر قرار بود کسی در مکتب شیعه ذلیل شود، امام حسین(ع) و ائمه اطهار که الگو و سرمشق ما در این انقلاب هستند، در برابر مستکبران زمان خود کوتاه می آمدند و هیچ گاه شعار هیات منا الذله را سر نمی دادند و این ملت شیعه نیز هیچ گاه نیز بار هیچ ذلت و تحقیری نخواهد رفت.

حجت الاسلام حسناتی درباره هفته قوه قضائیه و اهمیت این قوه در میان قوای سه گانه بیان داشت: قوه قضائیه اصل همه قواست و فلسفه تشکیل یک نظام و دولت اسلامی اجرای عدالت، دادخواهی از مظلومان، ایستادن در برابر ظالمان است و خیلی ها نمی توانند این عظمت را ببیند و در پی تضعیف و شکستن این قوه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تقویت و حفظ یک نظام اسلامی بر همه واجب است و امروز مردم نیز باید به یاری قوه قضائیه بیایند به ویژه در بحث مواد مخدر و اعتباد که بیشترین آمار زندانیان را به خود اختصاص داده است را با اصل پیشگیری به میدان بیاییم و هم چنین بحث طلاق و اصلاح بین خانواده ها در درجه دوم اهمیت در این دستگاه عظیم است.

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به همدلی و همزبانی تأکید کرد: رعایت قوانین در تمام زمینه ها، تکریم ارباب رجوع و برخورد شایسته با مردم از جانب مسؤولان یکی از ابعاد شعار امسال است و شایسته یک جامعه اسلامی نیست که افرادی با سخت گیری‌های بی مورد موجبات ناراحتی و عصبانیت مردم را فراهم کنند و گاهی یک بی دقتی، از روی خیرخواهی یک مدیر باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: در سال همدلی و همزبانی باید بیش از گذشته نسبت به رفتارها به ویژه رفتار مدیران و کارمندان دولت حسن توجه صورت گیرد و مردم  نیز به نوبه خود در این سال به یاری و همفکری دولت بیایند.

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد از جمله مناسبت های مذهبی هفته آینده را ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد و گفت: این امام همام همه زندگی اش برای اسلام و جامعه خیر و برکت بود و این حضرت نه تنها در بین جامعه اسلامی آن زمان بلکه در بین یاران خود نیز تنها بود.

وی در ادامه بیان داشت: حتی سرداران سپاهش با خیانتی که در حق امام کردند، باعث به وجود آمدن صلحی شدند که عدم پذیرش آن از طرف امام باعث نابودی اصل اسلام می شود و کرامت و بزرگواری حضرت باعث شد تا این هفته را هفته اکرام نامیدند و سعی کنیم در این هفته بیش از کمک به ریشه اصلی این مشکلات رسیدگی کنیم به خصوص با ایجاد مشاغل خانگی، از روحیه تکدی گری و شکسته شدن کرامت انسانی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام حسناتی از دیگر مناسبت های مذهبی هفته آینده را وفات حضرت خدیجه بیان کرد و افزود: در سال دهم بعثت دو مصیبت بزرگ بر پیامبر و امت اسلامی وارد شد که یکی از دست دادن ابوطالب و دیگری حضرت خدیجه بود.

وی با اشاره با الگو بودن حضرت خدیجه برای نسل امروز تصریح کرد: حضرت خدیجه به عنوان یک بانوی ثروتمند در دوران عرب جاهلی و عزت و مقامی که این بانوی بزرگوار در پیشگاه خداوند به دست آورد و فرشتگان در مقابل او ادب می کردند با آن که معصوم نبود، بهترین الگوی برای تمام زنان و مردان این جامعه است.