دفاعیه پایگاه اطلاع رسانی در موضوع بازداشت دو عضو شورای شهر نجف آباد
دفاعیه پایگاه اطلاع رسانی در موضوع بازداشت دو عضو شورای شهر نجف آباد

[box type=”shadow” ]به دنبال بازداشت چند روزه دو عضو اصلی شورای شهر نجف آباد به دلیل طرح برخی مسائل از سوی دستگاه های مسئول و انعکاس یافتن آن از طریق پایگاه اطلاع رسانی، فشارها و توهین های زیادی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی به سمت خبرنگاران این پایگاه جهت حذف و یا تغییر خبر […]

[box type=”shadow” ]به دنبال بازداشت چند روزه دو عضو اصلی شورای شهر نجف آباد به دلیل طرح برخی مسائل از سوی دستگاه های مسئول و انعکاس یافتن آن از طریق پایگاه اطلاع رسانی، فشارها و توهین های زیادی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی به سمت خبرنگاران این پایگاه جهت حذف و یا تغییر خبر مذکور متمرکز شد که در اینجا به حکم وظیفه ای که داریم در راستای دفاع از عملکرد صورت گرفته برخی از آنها برای مخاطبان تشریح خواهد شد. [/box]

عده ای انتظار داشتند که اصلا کل این خبر مطرح نشده تا آبروی افراد مرتبط با آن حفظ شود،آیا واقعا با وجود این همه تکنولوژی های جدید و ارتباطاتی که به صورت لحظه ای خبری را در سراسر دنیا منعکس می کنند، امکان مخفی نگه داشتن خبر نبودن چند روزه دو عضو اصلی شورای شهر وجود داشت؟ دوستان چگونه انتظار دارند که حداقل نزدیک به ۲۰ هزار نفری که به افراد مذکور رای و آنها را روانه این جایگاه کرده اند از چنین اتفاق مهمی بی اطلاع بمانند؟

در انعکاس چنین خبری تنها شخصیت حقوقی افراد مورد توجه قرار گرفت و در صورتی که موضوع به زندگی شخصی افراد مرتبط باشد،پایگاه اطلاع رسانی هیچ گاه به خود اجازه انتشار آن را نخواهد داد همانطوری که روزانه دهها نفر به دلایل مختلف به چنین جاهایی رفت و آمد کرده و هیچ وقت خبری از آن درز پیدا نمی کند.

البته در شکل انعکاس خبر نیز با وجود اطلاعات موثقی که وجود داشت هیچ گاه اجازه انتشار اسامی این افراد داده نشد و در مواردی هم که مخاطبان در نظراتشان برخی گمانه زنی ها را انجام میدادند، با حذف اسامی از رسانه ای شدن آنها نیز جلوگیری شد.

برخی دوستان معتقدند که در شکل انعکاس خبر اول،نام این دو نفر به صورتی متفاوت از بقیه درج شده ولی با دقت در متن این خبر که هنوز نیز بدون کوچکترین تغییری موجود می باشد، اشتباه بودن چنین ادعایی به وضوح قابل مشاهده است.nakafabadnews

تعدادی از شهروندان معتقدند که در صورت عدم انعکاس این خبر،کسی از بازداشت صورت گرفته در سطح شهر مطلع نمیشد و امکان حفظ شان و آبروی افراد فراهم میشد، در این مورد نیز باید گفت در همین خبر موضوع مرتبط با یکی از افراد درگیر در پرونده هیچ گاه مطرح نشد ولی عملا همه شاهد هستند که اطلاعات آن در بین تمامی مردم همراه با شایعات فراوان دست به دست می شود.

این موضوع قبلا نیز بارها تکرار شده؛ خبر های زیادی وجود داشته که پایگاه اطلاع رسانی به دلایل مختلف از رسانه ای کردن آنها امتناع کرده ولی همزمان شبکه های اجتماعی موبایلی و شایعات کوچه و بازار آن را بسیار دورتر از واقعیت در بین مردم منتشر کرده اند و اینجا این سوال مطرح می شود که آیا مقصر واقعی چنین رخداد تلخی تنها و تنها یک پایگاه اطلاع رسانی با چند خبرنگار شاخ شکسته است؟ آیا دوستان دیواری کوتاه تر برای مقصر نشان دادن پیدا نکرده اند که تمامی هم و غم خود را صرف لابی افزایش فشار بر خبرنگاران این پایگاه کرده اند؟

دوستان گرامی به جای پاسخگویی به افکار عمومی مردم در قبال چنین رخداد کم نظیری و چاره اندیشی برای عدم تکرار آن در آینده تنها به فشار و تهدید چند جوان خبرنگار بسنده کرده و مرتب دم از شکایت و … با الفاظی تند و بعضا شرم آور می زنند! آقایان لحظه ای با خدای خود خلوت کنند و ببینند آیا واقعا در این موضوع خودشان مقصر نیستند؟ شمایی که شاید پیش از این در جریان برخی مسائل قرار داشتی آیا بهتر نبود به موقع با آنها مقابله می کردی تا کار به اینجا نرسد؟

برخی شخصیت های حقوقی معتقدند پایگاه اطلاع رسانی به طمع شهرت آبروی شهر را هر چند وقت یکبار به حراج می گذارد، آیا این عزیزان تمامی وظایف محوله خود را به خوبی انجام داده اند؟ آیا آنجا که لازم بوده با تذکر و دلسوزی جلوی کجروی دیگران را گرفته اند؟ چرا باید وضعیت یک مجموعه منتخب مردم که پشتوانه دهها هزار رای را دارد به جایی کشیده شود که دیدیم؟! شمایی که الآن سینه چاک آبروی این مجموعه و شهر شده اید آیا در موقع و زمان مناسب هشدار های لازم را به متخلفان داده بودید؟

مطمئنا در همین مجموعه که با رای مستقیم مردم انتخاب شده هستند افراد با شرف،دلسوز و مومنی که نیتی جز خدمت به مردم ندارند و ما نیز همواره بر آن تاکید داشته و خواهیم داشت وجود دارند. فکر نمی کنید با انعکاس به موقع و صحیح چنین خبری حداقل جلوی خدشه دار شدن آبروی این دسته نیز گرفته شد؟ آیا بهتر بود خبر را رسانه های بیگانه با آب و تاب فراوان و در سطحی ملی یا جهانی مطرح کنند؟ دوست داشتید خبر در فضای بی در و پیکر شبکه های اجتماعی به دست مردم برسد؟ کسی خبر را منعکس کند که اصلا معلوم نیست کجاست و چه کاره است؟ ماکه همه مشخصاتمان برای شما مشخص و دسترسی به ما ساده است،هر ساعت شبانه روز که خواسته اید با یک تماس لطیف ترین عبارات را نثارمان کرده اید و بارها تهدید به شکایت،اخراج از کار و سیاه بختی شده ایم!

اگر برخی قصد دارند با فرافکنی اصل موضوع را تحت الشعاع قرار دهند حرفی نیست ولی بهتر است دنبال دیواری کوتاه تر از ما بگردند! چرا با فشار و تهدید تنها رسانه ها را هدف گرفته اید و مرتب دم از حذف و یا تغییر یک خبر واقعی می زنید؟

البته در این قضیه جای موضع گیری شفاف و به موقع برخی دستگاه های مسئول نیز واقعا حس می شود! آیا بهتر نیست دستگاه های مرتبط با ورود قوی و بی پرده به این جریان، با مردم راحت سخن گفته و واقعیات را روشن کنند؟

این پایگاه اطلاع رسانی در خلا انجام وظیفه دهها دستگاه اداری عریض و طویل تا کنون بار سنگین اطلاع رسانی به موقع و صحیح را به مردم این شهر بر دوش کشیده و بدون دریافت ریالی بودجه دولتی و درآمد تبلیغاتی این وظیفه را ادامه خواهد داد. در این مسیر از هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی مایه نگذاشته و نخواهد گذاشت و تا وقتی توفیق داشته باشد این مسیر را ادامه خواهد داد.

خوب و منصفانه که نگاه کنید متوجه می شوید در اخبار پایگاه اطلاع رسانی تلاش داریم تنها ملاحظه اخلاق خبرنگاری و آبروی افراد را داشته باشیم و انتقاد و تعریف و تمجید را از یک دستگاه اجرایی با هم ذکر کرده ایم.اگر کار خوبی صورت گرفته باشد آن را انعکاس و از زشتی ها هم به صراحت انتقاد کرده ایم. هیچ گاه خود را وامدار افراد حقیقی و حقوقی نکرده ایم.

اگر خبرنگاران پایگاه اطلاع رسانی دنبال شهرت و چیزهای دیگر بودند مطمئنا مخاطبان شاهد شکل متفاوتی از انعکاس اخبار بودند. هیچ کجای پایگاه اسمی از خبرنگاران برده نشده و نخواهد شد. با این وجود به دلیل خصوصیتی که آن را گاو پیشانی سفید می نامند همه خبرنگاران فعال آن را شناخته و به راحتی در طول چند دقیقه می توانند شماره تلفن و هستی و نیستی آنها را پیدا کنند.

به هر حال یک بار دیگر اعلام می شود که پایگاه اطلاع رسانی آماده است جوابهای منطقی و مودبانه مسئولان حقیقی و حقوقی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند ولی هیچگاه تسلیم فشارهای شدید و ناجوانمردانه برخی صاحبان مکنت و ثروت نخواهد شد.

Download “بزرگترین امربه معروف”

۳۱۸۹۰.wav – 114 بار دانلود شده است – 468,94 کیلوبایت