دوره آموزشی «معرفت النفس» در نجف آباد به کار خود پایان داد
دوره آموزشی «معرفت النفس» در نجف آباد به کار خود پایان داد

دوره آموزشی «معرفت النفس» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان که از(۱۱ آبان)به مدت سه روز در شهرستان نجف آباد و با حضور ۵۰ تن از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نجف آباد برگزار شده، امروز(۱۳ ابان) به کار خود پایان داد. اقبال صالحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسالامی […]

دوره آموزشی «معرفت النفس» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان که از(۱۱ آبان)به مدت سه روز در شهرستان نجف آباد و با حضور ۵۰ تن از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نجف آباد برگزار شده، امروز(۱۳ ابان) به کار خود پایان داد.

اقبال صالحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسالامی شهرستان نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: دوره آموزشی «معرفت النفس» با هدف تعمیق معرفت دینی و ارتقا بصیرت سیاسی و آشنا کردن مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد با معارفی خاص به منظور دریافتن علت آفرینش و کمک به تحقق فعالیت های فرهنگی مبتنی بر مولفه های اسلامی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: نقش فرزندان امروز در تحقق تمدن نوین اسلامی از موضوعات مورد اهمیت در این دوره بوده است.

وی افزود: امیرالمومنین(علیه السلام) می فرماید: «معرفه النفس انفع المعارف؛ خویشتن شناسی، مفید ترین دانش هاست» و وقتی انسان به خویشتن معرفت پیدا کرد و موقعیت خویش را در نظام هستی دانست و کاستی ها و ضعف ها و عیوب خود را شناخت، خدا را می شناسد و به نبوت انبیا و ولایت اوصیای الهی اعتراف می کند.

صالحی گفت: خودشناسی از این جهت مفیدترین دانش هاست که زیر بنای تمام علوم انسانی است و مقدمه برای شناخت خدا و اعتقاد به وحی و نبوت و معاد است و انسان را از گناه و معصیت باز می دارد.

منبع:شبستان