دیدار ابوترابی و هیات کمیسیون قضایی مجلس با همتایان کره ای
دیدار ابوترابی و هیات کمیسیون قضایی مجلس با همتایان کره ای

کوالالامپور – ایرنا – هیات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در سفر به کره جنوبی با رییس کمیسیون قضایی و قانونگذاری مجلس ملی این کشور، معاون وزیر دادگستری و قائم مقام وزیر برابری جنسیتی کره دیدار و گفت وگو کردند. به گزارش ایرنا ، ˈاللهیار ملک شاهیˈ نماینده کوهدشت در مجلس و رییس […]

کوالالامپور – ایرنا – هیات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در سفر به کره جنوبی با رییس کمیسیون قضایی و قانونگذاری مجلس ملی این کشور، معاون وزیر دادگستری و قائم مقام وزیر برابری جنسیتی کره دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا ، ˈاللهیار ملک شاهیˈ نماینده کوهدشت در مجلس و رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ˈحمیدرضا طباطبایی نائینیˈ و ˈابوالفضل ابوترابیˈ نمایندگان نائین و نجف آباد هیات پارلمانی ایران را در دیدار از کره جنوبی تشکیل می دهند.

این هیات از ۲۲ دی ماه با هدف آشنایی با سیستم حقوقی و قضایی کره جنوبی، چگونگی تصویب قوانین مرتبط در مجلس ملی کره و نحوه نگهداری زندانیان و استفاده از فناوری های روز در زندان های کره جنوبی به سئول سفر کرده است.

هیات پارلمانی ایران در این سفر ضمن دیدار از صحن علنی و بخش های مختلف مجلس ملی این کشور، با خانم ˈ پارک یونگ سان ˈ رییس کمیته قضایی و قانونگذاری مجلس ملی کره جنوبی، ˈ این چانگ کانگ ˈ معاون وزیر دادگستری و همچنین خانم ˈ لی بوکسیل ˈ قائم مقام وزیر برابری جنسیتی این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

هیات ایرانی در این دیدارها گزارشی از جایگاه و نقش پارلمان در سیستم سیاسی ایران، فرایند تصویب قوانین حقوقی و قضایی مرتبط در مجلس شورای اسلامی و همچنین رویه های معمول قضایی در سیستم قضایی ایران و جایگاه زن و خانواده در اسلام و ایران را تشریح کردند.

در این دیدارها تبادل تجربیات پارلمان های ایران و کره جنوبی در تصویب طرح ها و لوایح و همچنین تبادل هیات های پارلمانی برای بهره مندی بیشتر از این تجربیات نیز مورد تایید طرفین قرار گرفت.

هیات پارلمانی ایران همچنین از یکی از زندان های کره جنوبی که بیشتر به آموزش زندانیان می پردازد دیدن کرد و با روند آموزش زندانیان در کره جنوبی آشنا شدند.

کره جنوبی از کشورهایی است که استفاده از پابند و دست بند های الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده و توانسته در هزینه های قضایی صرفه جویی کند.

دستبند و پابندهای الکترونیک در راستای اجرای طرح مراقبت الکترونیک با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان ها هم اکنون در اختیار سازمان زندان های ایران قرار گرفته است و این سازمان در حال تدوین آیین نامه برای استفاده از این وسایل است.

ˈاحمد معصومی فرˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول نیز در ضیافت شامی به افتخار ورود هیات پارلمانی ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور ایران و کره جنوبی ، بر اهمیت گسترش روابط فیمابین در همه حوزه ها به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد.

وی همچنین از سفر رییس مجلس کره جنوبی به ایران خبر داد و گفت که برای نخستین بار در طول روابط دو کشور رییس مجلس این کشور به ایران سفر می کند.

کانگ چیانگ هی رییس مجلس ملی کره جنوبی قرار است در صدر یک هیات ۲۰ نفره از مقامات بلندپایه و نمایندگان مجلس این کشور روز یکشنبه آینده به ایران سفر کند.

رییس مجلس کره جنوبی قرار است در سفر سه روزه به ایران با مقامات بلندپایه کشورمان از جمله دکتر حسن روحانی رییس جمهور و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کند.