دیدار مردم و نخبگان شهرستان نجف اباد با رهبر انقلاب
دیدار مردم و نخبگان شهرستان نجف اباد با رهبر انقلاب

[box type=”shadow” ]با حضوریکی از سران سه قوه کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد از ۲۹ مهر ماه به مدت سه روز در نجف اباد برگزار می‌شود. [/box] فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان،با اشاره به اینکه کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد در تاریخ ۲۹ مهرماه سال جاری وبه مدت سه […]

[box type=”shadow” ]با حضوریکی از سران سه قوه کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد از ۲۹ مهر ماه به مدت سه روز در نجف اباد برگزار می‌شود. [/box]

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان،با اشاره به اینکه کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد در تاریخ ۲۹ مهرماه سال جاری وبه مدت سه روز با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوراز جمله یکی از سران سه قوه، فرماندهان نظامی برگزارخواهد شد گفت:با توجه به اینکه شهرستان نجف‌آباد از جمله شهرهای پیشتاز درعرصه تاریخی و مذهبی و به ویژه دفاع مقدس بوده است واین کنگره در سطح ملی برای پاسداشت شهدای این شهرستان برگزار می شود.

سرتیپ پاسدار سردارغلامرضا سلیمانی، در نشست خبری با خبرنگاران بابیان اینکه درشهرستان نجف آباد ۸۶ سردار و دو امیر و ۲۵۰۰ شهید نشان افتخار آن هستند که این تعداد شهید حتی با آمار شهدای برخی استان ها برابری می کند و حتی از آمار شهدای برخی استانها ها نیزبیشتر است تاکید کرد:

وی تصریح کرد: شهرستان نجف آباد با پیشینه مذهبی از دیرباز یکی از مناطق انقلابی و ولایتی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه درابتدای تشکیل تیپ ها و لشکرهای سپاه، تنها استانی که دو تیپ مستقل داشت اصفهان بود که یکی از این تیپ ها به فرماندهی حاج احمد کاظمی مربوط به رزمندگان نجف آباد می شد گفت: جهاد سازندگی نجف آباد نیز در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و تنها استانی که دو ارگان از جهاد سازندگی در جبهه حضور داشتند استان اصفهان بود که یکی مربوط به جهاد سازندگی شهر اصفهان و دیگری جهاد سازندگی شهرستان نجف آباد بود.

سردارسلیمانی، به نقش بی بدیل لشکر نجف اشرف در عملیات فتح المبین و همچنین آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: لشکرهای امام حسین (ع) و نجف اشرف دو یگانی بودند که در تمام چهار مرحله آزاد سازی خرمشهر حضوری برجسته داشتند. لشکر نجف اشرف در بسیاری از عملیات ها نقش برجسته ای داشت و در دفاع مقدس هفت هزار شهید تقدیم راه اسلام کرد که برخی از این شهدا از استانهای دیگر هستند.

وی اظهارداشت: نخستین خط پدافندی در مقابل دشمنان از سوی رزمندگان اسلام توسط مردم نجف‌آباد و به فرماندهی شهید احمد کاظمی در منطقه فیاضیه ایجاد شد، حفر کانال و نفوذ به عمق دشمن و حضورهای جدی و بی‌پروا در عملیات‌های متعدد هشت سال دفاع مقدس چون والفجر ۸، خیبر، بدر و فتح‌المبین از دیگر شاهکارهای رزمندگان اسلام لشکر ۸ نجف اشرف شهرستان نجف‌آباد است.

سلیمانی اضافه کرد: مردم شهرستان نجف‌آباد در دوران دفاع مقدس بیش از ۸۸ سردار شهید و ۲۵۰۰ شهید افتخارآفرین را تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند که از این تعداد یک هزار و ۱۴۹۷نفر از شهدا بسیجی، ۲۰۹ نفر شهید پاسدار، ۱۹۹ نفر شهید ارتشی، ۷۳۰ شهید دانش‌آموز، ۱۱۲ روحانی شهید ۱۸۸ شهید جهادگر، ۵۸شهید دانشجو و ۵۸ نفرشهیدانتظامی هستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: در شهرستان نجف‌آباد یک خانواده چهار شهیدی، ۱۳ خانواده سه شهیدی و ۲۳۷ خانواده دو شهیدی حضور دارند که این آمار گواه بر پایبندی مردم نجف‌آباد بر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان هفت خانواده، تک فرزند خود را و ۶۰ خانواده تنها فرزند ذکور خود را در راه اسلام تقدیم کرده اند. همچنین این شهرستان دارای پنج هزار و ۵۰۰ جانباز و ۴۵۰آزاده و ۳۰ هزار رزمنده است که به صورت داوطلبانه و بسیجی در جبهه ها حضور یافته اند.

سلیمانی تصریح کرد:‌ در طلیعه برگزاری کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد با توجه به تاکید و عنایت رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم این شهر، دیداری برای خانواده معظم شهدا و مردم شهرستان نجف‌آباد با معظم‌له در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: از جمله برنامه‌های مدنظر در این کنگره می‌توان به شبیه‌سازی و صحنه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس، نورافشانی و غبارروبی مزار شهدا و نمایشگاه بزرگ سیره شهدا در مجموعه فرهنگی شهید کاظمی شهرستان نجف‌آباد اشاره کرد.

سلیمانی ادامه داد: چاپ ۴۳ عنوان کتاب در مورد شهدای شهرستان نجف‌آباد با بیش از ۱۲۹ هزار تیراژ چاپ و همچنین ساخت سرود ارزشی در مدح شهدای شهرستان نجف‌آباد و نصب و چاپ تمثال مبارک شهدا در محل‌های زندگی خانواده‌های ۲۵۰۰ شهید از دیگر برنامه‌های این کنگره ملی است.

وی برگزاری نمایشگاهی از عملکرد مردم نجف آباد،رزم شبانه در مجموعه فرهنگی شهید کاظمی نجف آباد، رونمایی از یادمان حضور مردم نجف آباد در دفاع مقدس در میدان بسیج این شهر، نورافشانی در یکی از پارک های نجف آباد به شکرانه دیدار با رهبر معظم انقلاب و رونمایی از یادمان معماری ایرانی اسلامی ساخته شده در جوار گلزار شهدای نجف آباد و نصب تصاویر شهدا در خیابان های این شهرستان را از برنامه های این یادواره برشمرد.

سردارسلیمانی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد به نحوی است که بیش از ۶۰ درصد حاضران و مخاطبان از نسل سوم و چهارم انقلاب باشند.

سلیمانی ادامه داد: شهید حسن آیت ازشهدای ترور، شهید محمد منتظری و شهید سردار سرلشکر احمد کاظمی از شهدای شاخص این کنگره هستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان انتشار ۴۳عنوان کتاب را از دیگر برنامه های کنگره به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های سوم و چهارم انقلاب عنوان کرد و افزود: این کتابها هر کدام در قالب سه هزار جلد و در مجموع ۱۲۹ هزار جلد همه اقشار و گروههای سنی را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه نجف آباد در بین شهرستان های کشور بیشترین آمار شهدای طلبه و روحانی و همچنین شهدای دانش آموز را به خود اختصاص داده است، افزود: ۱۱۲ روحانی شهید که یک پنجم شهدای روحانی استان اصفهان هستند و ۷۳۰ دانش اموز(یک هفتم شهدای دانش آموز استان)، برگ درخشانی بر عملکرد مردم نجف آباد در دفاع مقدس است.

سردارسلیمانی، همچنین با اشاره به ساخت سریالی تلویزیونی به کارگردانی پوراحمد در خصوص نقش لشکر نجف اشرف در دفاع مقدس، گفت: اتمام این مجموعه به بعد از برگزاری اجلاسیه موکول شده است.

وی ادامه داد: اجلاسیه پایان کار کنگره نیست و دبیرخانه این کنگره تلاش می کند بعد از مراسم نیز همت خود را به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا به کارگیرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهرستان نجف‌آباد شهر پایداری و مقاومت، شهری با داشتن فداکارترین لشکر در هشت سال دفاع مقدس، شهری انقلابی و شهری است که بدون تردید یکی از قله‌های جهاد به حساب می‌آید.