راه‌اندازی سامانه ثبت تعاونی‌ها برای نخستین ‌بار در شهرستان نجف ‌آباد
راه‌اندازی سامانه ثبت تعاونی‌ها برای نخستین ‌بار در شهرستان نجف ‌آباد

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد گفت: در شهرستان نجف‌آباد برای نخستین بار در استان اصفهان سامانه ثبت و تشکیل تعاونی‌ها راه‌انداری شده است. محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: شهرستان نجف‌آباد در حال حاضر ۸۶۹ تعاونی دارد که […]

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد گفت: در شهرستان نجف‌آباد برای نخستین بار در استان اصفهان سامانه ثبت و تشکیل تعاونی‌ها راه‌انداری شده است.

محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: شهرستان نجف‌آباد در حال حاضر ۸۶۹ تعاونی دارد که از این تعداد ۴۸۰ تعاونی فعال هستند و امسال نیز پنج تعاونی در شهرستان افتتاح و کارهای مربوط به ثبت قانونی آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون تعداد ۷ تعاونی کشاورزی، ۷ تعاونی صنعتی، ۶ تعاونی خدماتی و تعاونی‌های عمرانی، بهداشتی و درمانی، توزیعی، دانش‌بنیان و توسعه عمران شهرستان هرکدام تعداد یک تعاونی داشته‌ایم که در مجموع ۲۵ تعاونی افتتاح شده ‌است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد افزود: این ۲۵ تعاونی در مجموع تعداد یک هزار و ۱۷۱ عضو با اشتغال‌زایی ۲۰۹ نفر دارد و گفتنی است در ۶ ماه اول سال ۹۲ نیز ۵ شرکت در شهرستان به ثبت رسیده که‌ اشتغال‌زایی ۳۵ نفر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در استان تنها شهرستانی هستیم که توانسته‌ایم تعاونی‌های توسعه عمران را داشته باشیم، تاکید کرد: با جلسات که در فرمانداری تشکیل شده و همایشی که در این زمینه داشته‌ایم هدف گسترش این تعاونی‌ها و با توجه به اینکه عموم مردم می‌تواند سهام‌داران این شرکت باشند درصدد شناساندن این تعاونی به عموم مردم هستیم.

مغزی تصریح کرد: از موضوع‌های دیگری که دنبال می‌کنیم فعال کردن تعاونی‌های دهداری در راستای توسعه و عمران روستاها و در چند سال اخیر نیز فعالیت‌های زیادی انجام شده است.

وی افزود: در بخش صنایع و به ویژه صنایع دستی با توجه به ظرفیتی که شهرستان دارد قادر هستیم از طریق تشکیل تعاونی‌ها صنایع دستی را گسترش دهیم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد اذعان داشت: اهدافی که در راستای ترویج تعاون در شهرستان دنبال می‌کنیم این است که از سطوح دبستان با تشکیل مسابقه نقاشی در شهرستان با موضوع تعاون و کار گروهی به ترویج تعاون و نهادینه کردن آن از سنین پایین پرداختیم.

مغزی از تشکیل سامانه ثبت و تشکیل تعاونی‌ها خبر داد و گفت: در شهرستان نجف‌آباد برای نخستین بار سامانه ثبت و تشکیل تعاونی‌ها راه‌اندازی شده است که از طریق این سامانه متقاضیان می‌توانند تمام مراحل ثبت تعاونی‌ها را انجام دهند.